خبرهای داغ:
مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی خبر داد؛

راهیابی ۲ اثر از هنرمندان خراسان جنوبی به جشنواره منطقه‌ای «تئاتر سنگر»

رحیم‌آبادی گفت: نمایش خیابانی مجروحیت روحیه‌بخش و تئاتر صحنه‌ای ملک سلیمان به عنوان آثار برگزیده جشنواره تئاتر سنگرخراسان جنوبی انتخاب و جهت شرکت در مرحله منطقه‌ای این جشنواره به خراسان‌ شمالی ارسال شدند.
کد خبر: ۹۳۸۵۱۸۵
|
۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مهدی رحیم‌آبادی مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی اظهار داشت: دومین جشنواره منطقه‌ای «تئاتر سنگر» ویژه گروه‌های تئاتر نیرو‌های مسلح در بخش‌های «تئاتر صحنه‌ای» و «تئاتر خیابانی» برگزار شد.

وی افزود: هدف از این جشنواره، بازآفرینی حماسه‌های دفاع مقدس، شناسایی نخبگان تئاتر نیرو‌های مسلح استان، افزایش روحیه حماسی جوانان و ارتقای کیفی وضعیت تئاتر در نیرو‌های مسلح در بیرجند است.

مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی افزود: نمایش خیابانی «مجروحیت روحیه‌بخش» از یگان ویژه انتظامی و تئاتر صحنه‌ای «ملک سلیمان» از تیپ ٣ مردم‌پایه سپاه انصارالرضا (ع)، به عنوان آثار برگزیده جشنواره «تئاتر سنگر» استان خراسان جنوبی انتخاب و جهت شرکت در مرحله منطقه‌ای جشنواره به استان خراسان شمالی ارسال شدند.

رحیم‌آبادی اضافه کرد: داوری در بخش‌های «تئاتر صحنه‌ای» و «تئاتر خیابانی» به ۲ شکل اجرا‌های مسابقه‌ای، رقابتی و اجرا‌های عمومی انجام شد که پس از بررسی و بازبینی آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، این ۲ گروه رتبه اول را به خود اختصاص داده و به مرحله منطقه‌ای راه پیدا کردند.

وی متذکر شد: امروز یکی از وظایف مهم همه ما در بخش‌های مختلف حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، این است که بتوانیم به درستی این ارزش‌ها را به مخاطبین به‌ویژه نسل امروز و جوانان عزیز منتقل کنیم تا آن‌ها با دیدن و شنیدن این حماسه‌های بزرگ، احساس افتخار و غرور کنند.

مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: بدون تردید هنر تئاتر جایگاه بسیار مهمی در ترویج فرهنگ دفاع مقدس و انتقال مفاهیم و ارزش‌های جاودان این دوران افتخارآمیز دارد و مفاهیم باارزشی، چون ایثار، فداکاری، مقاومت و شجاعت با زبان هنر برای مخاطبین جذاب‌تر و اثرگذارتر است.

رحیم‌آبادی خاطرنشان کرد: مرحله منطقه‌ای و آئین اختتامیه دومین جشنواره ملی «تئاتر سنگر» آذر سال جاری در استان خراسان شمالی و در شهرستان بجنورد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری دفاع پرس

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار