خبرهای داغ:
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری:

مردم تشنه کار جهادی اند / تقدیر از خدمت رسانی طلاب جهادی به مردم

دکتر مدنی در سومین رویداد تخصصی جهادگران حوزوی، با تاکید بر این که مردم تشنه کار جهادی هستند، گفت: باید جهاد را ابتدا در ساختارهای دولتی شروع کرد.
کد خبر: ۹۳۸۵۲۱۱
|
۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر امیرحسین مدنی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، در سومین روز از رویداد تخصصی جهادگران حوزوی، در نشستی با عنوان «هم اندیشی جهادگران حوزوی پیرامون احیای جهاد سازندگی» با قدردانی از خدمات طلاب جهادی در عرصه های مختلف خدمت رسانی به اقشار مردم، اظهار کرد: جهاد سازندگی باید در یک فرآیند شکل بگیرد؛ این فرایند وقتی شکل می گیرد که حرکت های مردمی که مورد انتظار است، در کشور جوانه زده باشد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری ادامه داد: محرومیت زدایی زمانی محقق می شود که روحیه سازندگی از دل خود مردم همان منطقه بجوشد. ما در هر منطقه‌ باید اکوسیستمی طراحی کنیم که موجب رشد و خود اتکایی مردم آن نقطه شود.

وی با اشاره به آمار تحلیلی از شاخص های محرومیت کشور در سال های اخیر، افزود: علی رغم اینکه پس از انقلاب اسلامی زیرساخت های کشور رشد چشمگیری داشته، اما جمعیت روستایی به دلیل وجود مشکلات مختلف اقتصادی کاهش داشته است.

مدنی با تاکید بر این که باید در ساختارهای دولتی نیز جهاد را شروع کرد، گفت: شاخص های اقتصادی نشان می دهد بر خلاف تصور عمومی، نرخ تورم در روستاها بالاتر از شهرهاست.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به این که محتوای جهادسازندگی سال‌های قبل با امروز متفاوت است و الان مردم تشنه جهاد هستند، اظهار کرد: پس از بررسی های نهایی، پیرامون طرح احیای جهاد سازندگی، پیشنهادی که به رئیس جمهور داده شده این است که با شورایی به ریاست رئیس جمهور و متشکل از نهاد ها، دستگاه های مرتبط و گروه های مردمی کار آغاز شود.

گفتنی است، سومین رویداد تخصصی جهادگران حوزوی از ۲۹ مهر الی دوم آبان ۱۴۰۰، از سوی دبیرخانه هماهنگی گروه‌های جهادی حوزه‌های علمیه، در اردوگاه امام خمینی (ره) تهران برگزار شد.

در این رویداد، طلاب جهادی علاوه بر هم افزایی در موضوعات و عرصه‌های مختلف خدمت رسانی، از حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه بهره‌مند شدند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار