خبرهای داغ:
جمالی پور گفت: امروز در شرایط بد اقتصادی با بلااستفاده ماندن اموال مازاد دولتی مواجه هستیم و لازم است با فروش آنها بخشی از نیازهای استان را تامین کنیم.
کد خبر: ۹۳۸۵۲۲۰
|
۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین شورای آموزش و پرورش استان قزوین به ریاست هدایت اله جمالی استاندار قزوین در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد.

جمالی پور در این جلسه با اشاره به معضلات سواد حرکتی بیان کرد: جامعه با معضل سواد حرکتی مواجه است که هزینه های بسیار زیادی برای کشور رقم زده است.

وی گفت: متاسفانه امروز ایران جزو کشورهای اول دنیا در مصرف دارو است که یقینا این امر سلامت جامعه را تهدید کرده و موجب کاهش عمر افراد می شود لذا باید تدابیری اندیشیده شود که تحرک و ورزش به عنوان یک مسأله مهم مورد توجه قرار گیرد.

استاندار قزوین اظهار کرد: آموزش و پرورش یکی از محورهای توجه به امر سلامت در بین دانش موزان است. در گذشته ورزش صبحگاهی یکی از مهمترین برنامه های مدارس بود که دانش آموز را ملزم به انجام حرکات ورزشی می کرد و این امر در سطح یادگیری موثر بود.

جمالی پور عنوان کرد: در ایامی که مدارس بسته است صدا و سیما و فضای شاد می توانند در زمینه ایجاد فرهنگ ورزش کردن موثر باشند. با توجه به ویژگی بدنی هر فرد مناسب است تا کلاس هایی در فضای مجازی تشکیل شود تا دانش آموزان از طریق این کلاس ها، حرکات ورزشی خود را به معلمان ارایه دهند.

وی افزود: همه ظرفیت استان باید طوری طراحی شود که ورزش فرهنگ جاری جامعه شود لذا در این راستا در کنار ورزش باید به فرهنگ غذا خوردن دانش آموزان پرداخته شود چرا که برنامه غذایی سالم و استفاده از مواد غذایی سالم بخش زیادی از سلامتی را شامل می شود.

جمالی پور اضافه کرد: لذا یک الگوی مناسب برای پیشگیری از اضافه وزن با همکاری علوم پزشکی ایجاد شود تا آغازی برای یک پویش همگانی جهت حفظ سلامتی و کاهش وزن باشد. متاسفانه به دلیل عدم تحرک دانش آموزان دچار اضافه وزن شده اند که زمینه ساز بیماری های مختلف است.

مدیر ارشد اجرایی استان در ادامه با اشاره به مشکلات اعتباری دولت بیان کرد: امروز در شرایط بد اقتصادی با انباشت اموال مازاد دولتی مواجه هستیم و لازم است با فروش آنها بخشی از نیازهای استان را تامین کنیم که نیمی از زمین و املاک دولت که بلااستفاده مانده می تواند در اختیار مردم قرار گیرد و لازم است این اموال شناسایی و فروخته شود و یا به صورت تهاتری در اختیار شهرداری قرار گیرد تا بتوان از آنها در امور دیگری بهره مند شد لذا با جدیت پیگیر این امر هستیم.

جمالی پور در پایان با اشاره به مراسم هفته استکبارستیزی و روز سیزذه آبان گفت: با نظر ستاد کرونایی استان و با توجه به تقسیم بندی رنگ استان در زمینه کرونا، این مراسم برگزار می شود اما در هر صورت باید فضاسازی شهری به بهترین شکل ممكن انجام شود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها