خبرهای داغ:
مدیر آبفای منطقه دزفول از اجرای ۱۵۰۰ متر شبکه فاضلاب برای جلوگیری از ورود فاضلاب کوی مسلم به رودخانه دز خبر داد.
کد خبر: ۹۳۸۵۴۲۵
|
۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۵

مصطفی اسماعیل سالم در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج  اظهار کرد: با توجه به بازدید انجام شده از محل سرریز فاضلاب سنتی به رودخانه دز در حدفاصل پل باستانی تا پل جدید، رفع این مشکل با توجه به درخواست انجمن‌های دوستدار محیط زیست در دستور کار آبفای منطقه دزفول قرار گرفت.

وی افزود: در راستای جلوگیری از ورود فاضلاب مناطق مذکور به رودخانه دز از ابتدای آبان ماه امسال عملیات اجرایی نصب انشعاب فاضلاب خانگی و اجرای شبکه فرعی به میزان یک هزار و ۵۰۰ متر آغاز شد.

مدیر آبفای منطقه دزفول بیان کرد: با اجرای این شبکه فاضلاب تعداد ۱۵۰ انشعاب فاضلاب خانگی در کوی مسلم دزفول به شبکه جمع آوری فاضلاب متصل خواهند شد.

اسماعیل سالم در ادامه میزان اعتبار این طرح را ۴ میلیارد ریال برشمرد و افزود: لوله‌های به کار برده در این طرح از نوع پلیکای فشار قوی است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان آبان ماه سال جاری عملیات اجرایی آن به پایان و این طرح به بهره‌برداری برسد.

وی تأکید کرد: صیانت از رودخانه دز با جدیت در دستور کار آبفا قرار دارد و در این راستا علاوه بر پروژه مذکور، جلوگیری از سرریز فاضلاب کوی حافظ به رودخانه دز نیز در ابتدای امسال انجام گرفت.

اجرای ۱۵۲۰ متر توسعه شبکه آب در یک ماه

مدیر آبفای منطقه دزفول در ادامه از اجرای یک هزار و ۵۲۰ متر توسعه شبکه آب در مهرماه سال جاری در راستای بهره‌مند شدن ۱۳۰ واحد خانگی و تجاری در دزفول از آب شرب سالم خبر داد و اظهار کرد: به‌منظور بهره‌مند شدن شهروندان از نعمت آب شرب بهداشتی در مهرماه سال جاری یک هزار و ۵۲۰ متر لوله‌گذاری و توسعه شبکه در نقاط مختلف شهرستان دزفول انجام گرفت.

اسماعیل سالم توضیح داد: این شبکه‌گذاری در جاده زیباشهر، جاده شوشتر بعد از شهر سیاه منصور، جاده شمس‌آباد، جاده سنجر، شهرک قلعه ربع و خیابان ساحلی شهر دزفول انجام گرفته است.

وی بیان کرد: نوع لوله استفاده شده در این پروژه‌ها از نوع پلی‌اتیلن بوده که در اقطار ۳۲، ۶۳، ۷۵، ۹۰ و ۱۶۰ میلی‌متر و متناسب با نیاز محل و نظر کارشناسان به کار گرفته شده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها