وضعیت استان مرکزی در بخش های گوناگون به ویژه حوزه صنعتی و تولید ایجاب می کند که دولت سیزدهم با سرعت و دقت بیشتری نسبت به انتخاب استاندار و به تبع مدیران استانی اقدام نماید.
کد خبر: ۹۳۸۵۴۷۱
|
۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛نقش  و اهمییت جایگاه استاندار در هر استانی به قدری مهم است که به عنوان عالی ترین مقام اجرایی در هر استان شناخته می شود از این رو به نوعی حکم لوکوموتیوران و محرک و هدایت کننده تمامی دستگاه های اجرایی استان در زمینه های مختلف است.

اما باتوجه به شرایط موجود در کشور به ویژه در حوزه اقتصادی ، از دولت سیزدهم انتظارمی رود با سرعت و دقت بیشتری در انتصاب و انتخاب مدیران علی الخصوص استاندار مرکزی اقدام نماید چرا که عموم مردم انتظار اقدام عاجل و کارگشا دارند.

این در حالی است که بعد از گذشت چندین ماه از روی کارآمدن دولت سید ابراهیم رئیسی هنوز تعدادی از استان ها در حالت اغماء و بلاتکلیفی به سر می برند که یقینا دود این سردرگمی به چشمان مردم خواهد رفت.

در این میان استان مرکزی که مهد مفاخر و مشاهیر همچون میرزاتقی خان امیرکبیر و قائم مقام فراهانی و دیگر بزرگان محسوب می شود از این موضوع مستثنی نبوده و همچنان در انتظار انتخاب و انتصاب استاندار متعهد و متخصص،مومن و انقلابی است.

مولای متقیان امام علی(ع) در خطبه ای می فرمایند:تمام آن چه توانایی اداره امور را سامان می دهد برای زمامداران لازم است، استعداد ذاتی، شناخت جامعه و نیازها و شرایط و زمانه، پاکی و پاکدامنی، شجاعت، قوت تصمیم گیری در مراحل مختلف و در بحرانها، جاذبه ی لازم، حلم و بردباری، صبر و استقامت و…

باید توجه داشت استان مرکزی دارای موقعیت و جایگاه مهم بین استان های کشور است که حوزه صنعت خود به تنهایی گویای این مهم بوده لذا این موضوع به خودی خود کافی نبوده و بی شک نیازمند مدیران و کارگزاران مطلع، دلسوز،شایسته و کارآمد است.

داشتن نگاه جهادی،دلسوز،آگاهی داشتن نسبت به جریانات به ویژه مشکلات و مطالبات، ظرفیت و توانمندی در سطوح مختلف استان ایجاب می کند دولت در انتخاب استاندار مرکزی تامل ویژه و اقدام سریع تری داشته باشد.

اما شاهد بودیم درسال ها و دوره های گذشته با انتصاب های کارشناسی نشده و برگرفته از فشارهای جریانات سیاسی این استان با مشکلات متعددی روبرو بوده که همواره مورد نقد بزرگان و دلسوزان قرارگرفته است.

انتصاب افراد غیر بومی با عدم شناخت نسبت به وضعیت استان در ابعاد مختلف به تنهایی خود عامل عدم پیشرفت  بوده در حالی که تا استاندار جدید که آشنایی به اوضاع استان ندارد تا بخواهد نسبت به امور مطلع شود زمان بسیاری را سپری خواهد کرد و آنچه را که مدنظر خواهد بود محقق نمی شود.

گفتنی است در چند ماه گذشته اسامی افرادی بسیاری در صفحات فضای مجازی مطرح شده که بعضا غیرکارآمد و غیر بومی بوده و در تراز استان مرکزی محسوب نمی شوند از اینرو می طلبد بزرگان و شخصیت های صاحب نظر به ویژه مجمع نمایندگان استان با اجماع نظرات خود این مهم را به عنوان یک مطالبه اصلی و اساسی استان برای خود دانسته و با قید فوریت انتخاب استاندار مرکزی را از وزارت کشور پیگیری و مطالبه نمایند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات