خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین؛

کاهش ۳ درصدی اضافه وزن دانش آموزان با استفاده از طرح کوچ

اصغری گفت: اجرای موفق بسته تحولی " کوچ" منجر به کاهش ۳ درصد اضافه وزن دانش آموزان استان شده است.
کد خبر: ۹۳۸۵۶۵۲
|
۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حسنعلی اصغری در مراسم افتتاحیه پروژه سواد حرکتی دانش آموزان ابتدایی در ناحیه یک ضمن تبریک اعیاد و ایام ماه ربیع الاول، گفت: آموزش و پرورش مسئولیت تربیت تمام ساحتی دانش آموزان را برعهده دارد.

اصغری اظهار کرد: در نظام تعلیم و تربیت که بر طبق سند تحول بنیادن بنا گذاشته شده است، تربیت ساحت زیستی و بدنی به اندازه تربیت ساحت علمی و فناورانه مهم و دارای اهمیت است، مهارت آموزی باید در مدارس نهادینه شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته با اجرای بسته تحولی طرح کوچ موفق به کاهش ۳درصد چاقی و اضافه وزن دانش آموزان در استان شده ایم، گفت: باید با شیوه ها و روشهای مختلف قدرت مهارتهای دانش آموزان را در حوزه های متنوع ارتقا دهیم و شرایط لازم را در این زمینه فراهم کنیم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه نداشتن مداخله به هنگام مانع کسب موفقیت خواهد شد افزود: خوشبختانه رویکرد توسعه مهارتهای بنیادین در مدارس با ترویج و تغییر سبک زندگی سلامت محور امروز با گذشته تغییرات مثبت بسیاری کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش با بیان اینکه باید نسبت به مسائل تعلیم و تربیت رویکردهای عمیق تر و اندیشمندانه تر اتخاد کنیم ،گفت:در شعارسال تحصیلی۱۴۰۱_۱۴۰۰ به موضوعات مهم همانند تربیت تمام ساحتی با رویکردی نواندیشانه، مدیران و معلمانی جهادی و اولیایی مشارکت پذیر" تاکید کرده ایم و با پیاده سازی این کلید واژه ها در محیط تعلیم و تربیت خواهیم توانست به اتفاقات و رخدادهای ارزشمندی دست پیدا کنیم.

وی بدست آوردن پیامدهای موثر و موفق را مستلزم داشتن استراتژی عملیاتی دانستند و افزودند: برای تغییر زندگی آینده دانش آموزان باید با تمام توان در مدارس برای افزایش سطح نگرش و دانش خانواده ها و دانش آموزان تلاش شود که حاصل و نتایج این اقدامات منجر به تغییر در رفتار دانش آموزان گردد.

اصغری با اشاره به اینکه شهدا ،ایثارگران و رزمندگان باعث اعتبار، عظمت و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی شده اند و مایه افتخار نظام و انقلاب هستند، اظهار کرد: باید در مدارس از مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان اسوه جهاد و مقاومت یاد کنیم و آشنا کردن دانش آموزان نسبت به مکتب سرداردلها ضرورت دارد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها