خبرهای داغ:
معاون اجتماعی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛

فعالیت بیش از ۳۱ کارگاه در سطح استان برای اشتغالزایی خانواده آسیب دیده

سرهنگ نجاتی با اشاره به اشتغال خانواده معتادان بهبود یافته گفت: بیش از ۳۱ کارگاه اشتغالزایی در سطح استان برای خانواده‌های بدسرپرست یا بی سرپرست و خانواده معتادان بهبود یافته فعال می باشد.
کد خبر: ۹۳۸۵۷۰۱
|
۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، باهدف کاهش آسیب های اجتماعی و به همت مرکز فرهنگی اجتماعی سپاه ناحیه امام رضا(ع) شهرستان البرز، کارگاه آموزشی مدیران محله و شورای محله های کرامت و دوره‌های آموزشی برای خانواده‌هایی که در معرض آسیب اجتماعی قرار دارند برگزار شد.

این مراسم در سالن اجتماعات فنی و حرفه ای البرز با حضور سرهنگ نجاتی آتانی معاون اجتماعی سپاه حضرت صاحب الامر(عج)، زهرا غلامرضایی معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره کل بهزیستی استان، کبیری کارشناس ستاد مبارزه با مواد مخدر و اولادی مسئول بسیج حقوقدانان سپاه شهرستان و جمعی از مدیران و شوراهای محله شهرستان البرز برگزار شد.

سرهنگ نجاتی در این مراسم بیان کرد: سپاه برای کاهش آسیب های اجتماعی محله هایی که در معرض بیشترین آسیب های اجتماعی قرار دارند اقدامات متعددی را انجام می‌دهد که یکی از اقداماتی که در محل انجام می شود اقدامات فرهنگی و پیشگیری است.

وی گفت: این اقدامات با کمک گروه‌های جهادی و مشاوران و افرادی که در این حوزه تخصص دارند از جمله در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد اجرا می شود که با استفاده از احصا آمار از طریق این کارشناسان، دوره‌های آموزشی را در این محله ها برای مردم و برای خانواده‌هایی که در معرض آسیب هستند برگزار می نماید.



معاون اجتماعی سپاه استان اظهار کرد: در حوزه اعتیاد، افرادی که دچار این بیماری شده اند برای درمان به کمپ های درمانی معرفی می نماییم و افراد و خانواده‌هایی که دارای مشکلات مالی بوده و نمی‌توانند هزینه درمان را پرداخت نمایند، از طریق سپاه و خیرین و نیز به کمک ارگان‌های مختلف این هزینه رو تامین شده و فرد معتاد درمان می شود.

وی عنوان کرد: برای اشتغال خانواده معتادان بهبود یافته، کارگاه های متعددی را در سطح استان ایجاد کرده ایم و در حال حاضر بیش از ۳۱ کارگاه خیاطی و قالیبافی و چرم دوزی در سطح استان دایر می باشند که اغلب شاغلین این کارگاه ها از بین خانواده‌های بد سرپرست یا بی سرپرست می باشند و خانواده معتادان بهبود یافته نیز جهت اشتغال به این کارگاه ها معرفی می شوند.

معاون اجتماعی سپاه حضرت صاحب الامر(عج) اضافه کرد: به خانواده‌هایی که در حوزه اعتیاد موفق به درمان می شوند تسهیلات خود اشتغالی با سود بسیار پایین به صورت قرض‌الحسنه پرداخت می کنیم همچنین برای این خانواده ها از سوی سپاه استان و با هماهنگی با دستگاه های مربوطه دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای برگزار می شود. همچنین در بحث توانمندسازی شغلی، از طریق معاونت اجتماعی سپاه استان کمک می‌کنیم که این افراد بعد از بازگشت از مرحله درمان بتوانند زندگی خودشان را اداره کنند و مشکلی در حوزه اشتغال نداشته باشند.

وی عنوان کرد: در حوزه طلاق با کمک بهزیستی خانواده های که قصد جدایی دارند به مراکز «تصمیم»، معرفی می‌شوند که پس از طی ۵ الی ۶ دوره مشاوره، سعی بر ایجاد سازش نموده تا از طریق مشاوره و افزایش مهارت زندگی از طلاق های توافقی پیشگیری شود.

سرهنگ نجاتی افزود: دوره های آموزشی در سطح استان با کمک پایگاه بسیج برای خانواده ها برگزار می شود تا تاب آوری این افراد در خصوص مشکلات زندگی افزایش یابد.

سرهنگ نجاتی در پایان با اشاره به موضوع فرزندآوری و همچنین افزایش ازدواج جوانان گفت: سپاه برنامه‌های متعددی را در این زمینه تبیین و اجرا کرده که تامین جهیزیه برای خانواده‌های نیازمند بخشی از آن است که در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰، برای بیش از ۱۳۰ خانواده از طریق خیرین و با کمک ارگان‌های مختلف و سپاه جهیزیه تامین شده، تا بتوانند با فراهم شدن مقدمات، شرایط ایجاد یک زندگی سالم برای زوجین فراهم شود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها