خبرهای داغ:
هاشمی با تأکید بر اینکه تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در ابتدا با یک مظلومیتی مواجه شد، گفت: معتقدیم گفتمان‌سازی مقدمه‌ای برای به اجرا درآوردن بیانیه گام دوم انقلاب است.
کد خبر: ۹۳۸۵۷۳۹
|
۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، محمود هاشمی معاون تربیت و آموزش بسیج اساتید کشور، امروز در دیدار با آیت‌الله سید علیرضا عبادی نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی، به تشریح رویکرد و برنامه سازمان بسیج اساتید کشور در بحث کمک به دولت پرداخت و اظهار داشت: در این راستا ۴ رویکرد را دنبال می‌کنیم.

وی معرفی ظرفیت‌های نخبگانی به دولت برای به‌کارگیری در مشاغل مختلف را یکی از این رویکرد‌ها اعلام کرد و بیان داشت: در این رویکرد برای بخش‌هایی که دولت و وزارتخانه‌ها درخواست می‌کنند، این ظرفیت‌های تخصصی در اختیارشان قرار می‌گیرد.

معاون تربیت و آموزش بسیج اساتید کشور، شناسایی مسائل در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها و کشور، ارائه راهکار‌ها برای حل این مسائل توسط ظرفیت‌های نخبگانی و نقد منصفانه، عالمانه و دلسوزانه نسبت به عملکرد دولت را از دیگر رویکرد‌های سازمان بسیج اساتید در بحث کمک به دولت عنوان کرد.

هاشمی با بیان اینکه دولت سیزدهم شاکله‌ای از همه ظرفیت‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است، تبیین کرد: استان خراسان جنوبی در انتخابات سال ۱۴۰۰ به عنوان انقلابی‌ترین استان کشور، مدال افتخار را از آن خود کرده است.

وی موضع‌گیری نسبت به مسائل و موضوعات مختلف جامعه و مطالبه‌گری را از دیگر رویکرد‌های این سازمان ذکر و مطرح کرد: در این راستا در وهله نخست، برنامه طرح حل مسئله به کارگزاران بدهیم و سپس در مقام مطالبه برآییم.

معاون تربیت و آموزش بسیج اساتید کشور با تأکید بر اینکه تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در ابتدا با یک مظلومیتی مواجه شد، توضیح داد: به محض صدور بیانیه، سیل خوزستان و لرستان اتفاق افتاد و ظرفییت‌های کشور برای کمک به سیل‌زدگان شتافتند و متعاقب آن نیز بحران کرونا پیش آمد و آن‌طور که باید و شاید به بیانیه گام دوم انقلاب به معنای واقعی کلمه پرداخته نشد.

هاشمی اضافه کرد: نهضت استادی در بحث تبیین، تشریح و گفتمان‌سازی و تربیت اساتید گام دوم انقلاب همت خوبی گماشته‌اند، هرچند هنوز جای کار دارد؛ بنابراین معتقدیم گفتمان‌سازی مقدمه‌ای برای به اجرا درآوردن بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی برنامه‌ریزی برای تقویت باور‌های دینی، معرفتی و مهارتی اساتید را از دیگر برنامه‌ها عنوان و بیان داشت: طرح ولایت استادی، حلقه‌های استادی، جریان‌شناسی فرهنگی و سیاسی جزو آموزش‌هایی است که در دستور کار نهضت استادی بسیج قرار دارد.

معاون تربیت و آموزش بسیج اساتید کشور، با اشاره به ایجاد اندیشکده‌های مسئله‌محور، گفت: در سطح کشور تعداد قابل توجهی اندیشکده در هر استانی فعالیت می‌کنند که در خراسان جنوبی هم چندین اندیشکده داریم که روی مسائل اصلی استان از جمله محصولات استراتژیک، معادن و... فعالیت می‌کنند.

هاشمی خاطرنشان کرد: با توجهی که دولت سیزدهم به ظرفیت‌های انقلابی دارد، امیدواریم خروجی اندیشکده‌ها هم تبدیل به عمل و در عرصه کارگزاری اتفاق بیفتد.

وی به بحث بازنگری در آیین‌نامه بسیج اساتید اشاره و مطرح کرد: ۲۰ سال گذشته این آیین‌نامه در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد و اکنون هم با توجه به شرایط روز و کارکرد‌های نهضت استادی در حال تغییر است.

انتهای پیام/

منبع: دفاع پرس

ارسال نظرات
پر بیننده ها