خبرهای داغ:
دبیر شورای سلامت اهواز خبر داد

تزریق سینوفارم و پاستوکووک برای دانش‌آموزان اهوازی

دبیر شورای سلامت اهواز از استقبال دانش‌آموزان اهوازی از واکسیناسیون کرونا خبر داد.
کد خبر: ۹۳۸۵۷۹۶
|
۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹

دکتر مهران احمدی‌بلوطکی اظهار کرد: تاکنون بیش از ۶۰ درصد دانش‌آموزان در حوزه غرب اهواز دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که این نشان از اقناع مناسب عمومی نسبت به واکسیناسیون است و به نوبه خود از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی همه همکارانم در مرکز بهداشت غرب اهواز قدردانی می‌کنم.

به گزارش بسیج به نقل از مرکز بهداشت غرب اهواز، وی افزود: تاکنون ۳۶ هزار و ۶۴۱ نفر از دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله در غرب اهواز واکسینه شده‌اند.

وی با اشاره به حضور اولیای دانش‌آموزان در پایگاه‌های واکسیناسیون، گفت: امروز شاهد همراهی قابل تحسین اولیای دانش‌آموزان در پایگاه‌های واکسیناسیون هستیم که این همراهی و همدلی بین والدین، دانش‌آموزان و دست اندرکاران خدوم کادر بهداشت و آموزش و پرورش، روزهای موفقیت‌آمیز همراه با سلامتی برای دانش آموزان را به همراه دارد.

احمدی‌بلوطکی افزود: همه می‌دانیم که قطع زنجیره اپیدمی کرونا مشروط به واکسیناسیون حداکثری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است که دانش‌آموزان و فرهنگیان در این امر نقش خود را به خوبی ایفا می‌کنند و امیدواریم همه اقشار جامعه همچون فرهنگیان و دانش‌آموزان نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به اینکه واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله در همه پایگاه‌های تجمیعی حوزه غرب اهواز انجام می‌شود، گفت: هم‌اکنون ۹ پایگاه تجمیعی واکسیناسیون در غرب اهواز وجود دارد که از ساعت ۸ تا ۲۰ ارائه خدمات می‌کنند و دو پایگاه تجمیعی مجموعه ورزشی هلال و سالن VIP واقع در نمایشگاه بین‌المللی تا ۲ بامداد نیز دایر هستند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون واکسیناسیون دانش‌آموزان با واکسن‌های سینوفارم و پاستوکووک انجام می‌شود که واکسن سینوفارم در همه پایگاه‌های تجمیعی وجود دارد و واکسن پاستوکووک نیز در پایگاه‌های تجمیعی مجموعه ورزشی هلال، سالن VIP نمایشگاه بین‌المللی، سالن شهید فهمیده واقع در ۲۱ غربی کیانپارس و مجموعه فرهنگی ورزشی صادرات موجود است.

احمدی‌بلوطکی با اشاره به اینکه واکسن "سوبرانا" یا "پاستوکووک" با مشارکت انستیتو پاستور ایران و موسسه کوبایی تولید شده است، گفت: تزریق این واکسن برای افراد زیر ۱۸ سال در دو دوز و به فاصله ۲۸ روز انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: پس از انجام و ارائه گزارش مطالعات بالینی و نشان دادن بی خطری و ایمنی‌زایی مناسب این واکسن برای کودکان و نوجوانان، این واکسن تاییدیه‌های لازم را از سازمان غذا و دارو و کمیته ملی واکسن برای تزریق به افراد ۱۲تا ۱۸ سال کسب کرده است و خانواده‌ها می‌توانند با خیال آسوده از این واکسن استفاده کنند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها