خبرهای داغ:
امام جمعه موقت قزوین؛

دولت انقلابی نهضت ملی مبارزه با واسطه‌گری با حضور مردم ایجاد کند

حجت الاسلام خضری در خطبه‌های نماز جمعه گفت: بگذارید گروه‌های جهادی و بسیج وارد میدان مبارزه شوند و از رئیس جمهور انقلابی درخواست می‌کنیم یک نهضت ملی مبارزه با واسطه‌گری و یک نهضت توزیع عادلانه با حضور مردم ایجاد کنند.
کد خبر: ۹۳۸۵۸۸۸
|
۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خضری در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجد النبی(ص) برگزار می شود، اظهار کرد: امیرالمومنین (ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند که تقوا دژ مستحکم نفوذ ناپذیری است؛ یکی از کارکرد های تقوا در دنیا این است که ابتلائات را از انسان دور می‌کند و حالت دفع و رفع دارد. یعنی قبل از اینکه مشکلی به ما اصابت کند تقوا از آن جلوگیری می‌کند و اگر دچار مشکل شدیم ما را از آن خارج می‌کند.

وی ماموریت ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی در این مقطع تاریخی را آماده کردن امت اسلامی برای ایجاد تمدن اسلامی خواند و تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی یک ماموریت ویژه دارند که درک این ماموریت بزرگ برای امت اسلامی بسیار مهم است. ماموریت بزرگ سکاندار انقلاب و نائب امام زمان (عج) در این مقطع زمانی این است که امت اسلامی را برای تمدن اسلامی آماده کنند و با تمدن اسلامی جهان را آماده ظهور کنند.

امام جمعه موقت قزوین افزود: مقام معظم رهبری همان‌طور که قله تمدن اسلامی را در بیانیه گام دوم انقلاب به خوبی ترسیم نمودند، مسیر رسیدن به این قله را هم برای ما روشن کردند. ایشان برای رسیدن ما به قله‌های جامعه اسلامی یک طرح راهبردی دارند که باید در جامعه ما تبدیل به گفتمان شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین خضری ادامه داد: البته هنوز این ماموریت ویژه در جامعه ما به خوبی درک نشده است که اگر درست متوجه نشویم، تلقی درستی از اقدامات امام جامعه نخواهیم داشت. برای اینکه معمار تمدن اسلامی را بشناسیم می‌باید نقشه او را که همان بیانیه گام دوم است به خوبی بفهمیم.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان در سال 1398 طرح راهبردی ظهور را رونمایی کردند و در دیدار هیات دولت تکرار کردند. ایشان می‌فرمایند ما برای رسیدن به چشم‌انداز تمدن اسلامی نیاز به یک حرکت عمومی داریم و باید امت اسلامی حرکت کند. سوال مهمی که در اینجا مطرح می‌کنند این است که پیشبردن کاروان عظیم جامعه اسلامی کار چه کسی است؟ این کار نه به عهده‌ی رهبری و نه دولت است؛ بلکه به عهده جریان حلقه‌های میانی و مجموعه‌هایی از خود مردم است.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: باید در بین مردم کسانی که توان راه‌اندازی و برنامه‌ریزی دارند، کسانی‌که می‌توانند جامعه را حرکت بدهند، انسان‌های با تجربه در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و... به میدان بیایند و دولت و نظام در کار آن‌ها تسهیلگری کنند. این حضور مردمی هیچ جایگزینی ندارد و با کارکرد هیچ دستگاه و سازمانی قابل مقایسه نیست. مرحوم آقای یزدان‌پناه و آقای خدایاوران یکی از این حلقه‌های میانی بودند و الگوهای موفق بسیاری در حوزه‌های مختلف در کشور وجود دارند.

وی یادآور شد: امروز دستگاه‌های فرهنگی زیادی در کشور وجود دارند و طبق بیان رهبر معظم انقلاب این‌ها باید کار را به حلقه‌های میانی از خود مردم بسپارند که تصدی‌گری کار اشتباهی است. هر وقت کارها سازمانی و دستگاهی شد کارها فشل شد ولی وقتی مجموعه‌های مردمی و جریان‌های خود جوش به میدان آمد پیشرفت کردیم.

امام جمعه قزوین در بخش دیگر سخنانش با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب به مناسبت کنگره شهدای زنجان تصریح کرد: آقا فرمودند که کار بزرگداشت شهیدان حقیقتا یک حسنه‌ی بزرگ است، کنگره بزرگداشت شهدا در بعضی از استان‌ها مانند قزوین برگزار شد، آیا کار تمام شد؟ خیر تازه شروع ماجرا است و اینکه بعضی‌ها می‌گویند سی سال از دفاع مقدس گذشته است و شما چرا از جنگ صحبت می‌کنید صحبت غلطی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خضری تصریح کرد: امام سجاد (ع) برای مصائب کربلا سی سال عزداری کردند. ماجرا تمام نشده است و تازه یاد شهیدان باید زنده شود و ما اکنون 20 میلیون زائر در اربعین امام حسین (ع) مشاهده می‌کنیم ولی خبر نداریم آینده چطور خواهد شد. تازه بچه‌های یمن و سوریه با شهدای ما آشنا می‌شوند و دنیا با این پدیده دفاع مقدس تازه آشنا می‌شود. امروز جوانان استان باید پای کار شهدا بیایند که به لحاظ تعداد کتاب‌هایی که برای شهدای استان نوشته شده است رتبه خوبی نداریم.

وی در بخش دیگر سخنانش خاطرنشان کرد: امروز استان قزوین تولید کننده گوشت و تخم مرغ کشور است؛ اما مردم در خیابان‌ها دنبال گوشت و مرغ باید بگردند و با قیمت‌های گزاف خریداری کنند.

بخش عمده‌ی مشکل ما و نارضایتی مردم در دولت گذشته در سیستم توزیع بود و مسئولان استانی در مصاحبه‌شان می‌گویند ما از سیستم توزیع ناراضی هستیم! مگر این دلال‌ها که در بازار دام و نهاده‌های دامی بازار سیاه ایجاد می‌کنند چند نفر هستند که نمی‌توانیم با آنها برخورد کنیم؟!

امام جمعه موقت قزوین افزود: امیدواریم به زودی مسئولان مربوطه گزارش بدهند که چرا باید جریان دلالی به راحتی مرغ و تخم مرغ را از این استان خارج کند و باعث نارضایتی مردم شوند.

حجت‌الاسلام خضری خاطرنشان کرد: اگر ناتوان هستید و نمی‌توانید با دلال ها مبارزه کنید، بگذارید گروه‌های جهادی و بسیج وارد میدان مبارزه شوند که در همین‌جا از رئیس جمهور انقلابی درخواست می‌کنیم یک نهضت ملی مبارزه با واسطه‌گری و یک نهضت توزیع عادلانه با حضور مردم ایجاد کنند. بعضا ما در تولید مشکلی نداریم و این پولی که از مردم به اسم تورم گرفته می‌شود به جیب دلال‌ها می‌ریزد.

حجت الاسلام خضری در پایان بیان کرد: ما از دولت انقلابی که امروز امید را در دل‌های ایرانیان زنده کرده است می‌خواهیم که اولویت خودش را برای مبارزه با دلال‌های کثیف در داخل و بیرون ادارات قرار دهد و امیدواریم که در این مبارزه موفق باشد و مردم و گروه های جهادی آماده هستند با این سوداگری مبارزه کنند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها