۱۰۰ هزار کهگیلویه و بویراحمدی به کرونا مبتلا شده اند

از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۷۷ هزار و ۱۸۸ نفر بهبود یافته گزارش شده است.
کد خبر: ۹۳۸۶۳۰۸
|
۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد، پرویز یزدان پناه گفت: تاکنون شمار قربانیان این بیماری در کهگیلویه و بویراحمد به ۹۸۹ نفر افزایش یافته است.
وی افزود: از ۵۵۵ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت حدود ۳۰ درصد موارد مثبت بودند بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: هم اکنون ۲۱۷ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۹۶ نفر مبتلای قطعی و ۱۳ نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۷۷ هزار و ۱۸۸ نفر بهبود یافته گزارش شده است.
دکتر یزدان پناه از مردم استان خواست بیماری کرونا و قدرت کشندگی این بیماری را جدی بگیرند و با پرهیز از عادی انگاری و بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی حتما از ماسک استفاده کرده و از شرکت در تجمعات، دورهمی‌ها و همچنین از رفتن به سفر‌های غیرضروری و مکان‌های پر خطر مثل مراکز بهداشتی و درمانی، آرامستان ها، بوستان‌ها و بازار خودداری کنند.
وی گفت: کسانیکه تاکنون واکسن نزده اند هر چه سریع‌تر به مراکز واکسیناسیون استان مراجعه کنند تا چنانچه گرفتار کرونا شوند شدت بیماری در آن‌ها کمتر، احتمال بستری کاهش یافته و مرگ و میر کرونا در استان به حداقل برسد.
گفتنی است؛ هم اکنون ۲۲ شهر در کشور در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند.
 
انتهای پیام
ارسال نظرات