فرمانده گردان امام حسین (ع) سپاه چالوس:

حفظ آمادگی همه جانبه در تمامی شرایط ضرورت دارد

ساری- فرمانده گردان امام حسین (ع) سپاه چالوس بااشاره به اینکه دشمن در تلاش برای ضربه زدن به حوزه های زیرساختی کشور است، گفت:حفظ آمادگی همه جانبه در تمامی شرایط ضرورت دارد.
کد خبر: ۹۳۸۶۳۱۶
|
۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵

حفظ آمادگی همه جانبه در تمامی شرایط ضرورت دارد

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران به نقل از روابط عمومی سپاه شهرستان چالوس؛ به مناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل مراسمی در قالب کارگاه پدافند غیرعامل در حسینیه شهدای سپاه شهرستان چالوس برگزارشد.

سرگرد پاسدار مسعود رضایی فرمانده گردان امام حسین (علیه السلام) سپاه شهرستان چالوس ضمن گرامیداشت روز بسیج دانش آموزی و نوجوان یاد و خاطره همه شهدا به ویژ شهید حسین فهمیده با اشاربه به بیانات امامین انقلاب گفت: حفظ آمادگی همه جانبه در همه شرایط ضرورت دارد.  

رضایی با بیان اینکه در طول دفاع مقدس ۶۱ شهر کشور در بمباران‌های دشمن آسیب دیدند و شش شهر به صورت کامل تخریب شدند افزود:آنچه در مدیریت بحران مهم است، حفظ شرایط و تداوم زندگی است.

حفظ آمادگی همه جانبه در تمامی شرایط ضرورت دارد
او در ادامه به  تعاریف اصطلاحات دفاع، دفاع عامل و دفاع غیرعامل هم پرداخت و اضافه کرد: دفاع غیرعامل به مجموعه اقداماتی اتلاق می‌گردد که مستلزم بکارگیری تسلیحات، جنگ افزار و تجهیزات نظامی نبوده و بوسیله آن‌ها از میزان خسارت‌ها به مراکز حساس و حیاتی و سایر ابنیه کاسته شده و تلفات جانی و مالی به حداقل می‌رسد.  

رضایی با اشاره به  اصول ۱۸ گانه پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: اصولی همچون استتار، اختفاء، پوشش، پراکندگی، مکان یابی و... می‌باشد، اما آنچه که مهم است اینکه دشمن در تلاش برای ضربه زدن  حوزه‌های  زیرساختی کشور است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار