بازدید کارگروه مناطق ویژه علم و فناوری شورای عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از دانشگاه خلیج فارس

روز دوشنبه دهم آبان دكتر سعید سمنانيان دبیر کل کارگروه مناطق ویژه علم و فناوری از پژوهشکده خلیج فارس، مرکز دیسپاچینگ و شرکتهای مستقر در مجتمع فناوری مروارید دانشگاه خلیج فارس بازدید کردند.
کد خبر: ۹۳۸۶۸۴۸
|
۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر ، روز دوشنبه دهم آبان دكتر سعید سمنانيان دبیر کل کارگروه مناطق ویژه علم و فناوری ، دكتر پاكزاد ، دكتر امين اسماعيلي، دكتر بنداني و مهندس قائم پناه،  از اعضای کارگروه مناطق ویژه علم و فناوری شورای عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن بازدید از پژوهشکده خلیج فارس، مرکز دیسپاچینگ و شرکتهای مستقر در مجتمع فناوری مروارید دانشگاه خلیج فارس، با ظرفیت ها و توانمندی های علمی و پژوهشی دانشگاه خلیج فارس آشنا شدند.

در نشست جمع بندی این بازدید، دکتر ترابی رئیس مرکز کارآفرینی و نوآوری دانشگاه خلیج فارس در خصوص مراکز نوآوری و توسعه فناوری  ایجاد شده در دانشگاه، دکتر تمدن عضوهیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر  در  خصوص حوزه های زیست فناوری و دکتر رضا آذین عضو هیات علمی دانشگاه خلیج فارس و مدیر مرکز پژوهشی نفت و گاز در حوزه  انرژی و نفت  در خصوص  توانمندی ها، دستاورد ها و برنامه ها این مرکز به ارائه توضیحاتی پرداختند.

در ادامه این نشست دکتر فرشته بیات مدیر ارتباط با صنعت و جامعه  دانشگاه خلیج فارس با اشاره به ویژگی های بندر نوآوری بوشهر گفت:  زیست فناوری، آب، انرژی، مراکز نوآوری و توسعه فناوری از مفاهیم اساسی و اصلی بندر نوآوری بوشهر است.

وی افزود: نواحی فناوری یا کانون دانایی در شهرها، پهنه‌هایی هستند که به طور ویژه طراحی و در آن مداخلاتی صورت می‌گیرد تا با فراهم شدن مجموع خدمات مورد نیاز جامعه فناور از خدمات تفریحی تا آموزشی، شغلی، رفاهی و دانشگاهی، پهنه‌ای جذاب برای فعالیت‌های نوآورانه و زندگی نیروهای متخصص وجود داشته باشد.

لازم به توضیح است که استان بوشهر به عنوان یکی از پنج استان پایلوت کشور برای ایجاد مناطق ویژه علم و فناوری انتخاب شده‌است و بندر نوآوری بوشهر در پهنه‌ای با بیش از ۱۶۷ هکتار پیرامون دانشگاه خلیج فارس تا دانشگاه علوم پزشکی ایجاد می‌گردد.

 

 
انتهای پیام/ منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه خلیج فارس
ارسال نظرات