خبرهای داغ:
رئیس اداره دامپزشکی نهاوند خبر داد

اجرای مانور پدافند غیرعامل در حوزه بیماری‌های مشترک انسان و دام در نهاوند

نهاوند-رئیس اداره دامپزشکی نهاوند از اجرای اولین مانور پدافند غیرعامل در حوزه بیماری‌های مشترک انسان و دام در نهاوند خبر داد.
کد خبر: ۹۳۸۷۳۲۰
|
۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴

دکتر میثم قیاسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند اظهار داشت: اولین مانور پدافند غیرعامل در حوزه بیماری‌های مشترک میان انسان و دام با مشارکت جهاد کشاورزی شهرستان برگزار شد.

وی گفت: به مناسبت هفته پدافند غیرعامل با هدف آمادگی در راستای مقابله با تهدیدات احتمالی در حوزه مدیریت بیماریهای دام مانور پدافند غیرعامل برگزار شد.

رئیس اداره دامپزشکی نهاوند اظهار داشت: در این مانور در حوزه بیماری‌های مشترک انسان و دام با پایش وضعیت یک دامداری و انجام سم پاشی، ضدعفونی و واکسیناسیون علیه عوامل بیماری‌زا صوت گرفت.

وی با اشاره به اینکه مانورهایی از این قبیل برای آگاهی بخشی و ارتقاء سطح اطلاعات دامپروران، افزایش هماهنگی و هم پوشانی دستگاه‌های متولی، تبادل تجربه، بهبود عملکرد در شرایط بحرانی و بررسی مشکلات موجود برگزار می‌شود، افزود: پیشگیری مهم‌ترین اقدام ما در حوزه دامپزشکی است و با برگزاری این مانور علاوه بر سنجش سرعت عمل در ارائه خدمات، راهکارهای بهبود وضعیت در حوزه‌های مختلف نیز مورد بررسی و پایش قرار گرفت.

قیاسی با تاکید بر اینکه تمام دامداری های سبک و سنگین شهرستان تحت نظارت دقیق شبکه دامپزشکی قرار دارند، افزود: دامداران باید ضمن دقت در ورود و خروج دام به گله خود، هرگونه جابجایی را با نظارت کارشناسان اداره دامپزشکی انجام دهند تا از ورود ناخواسته بیماری به گله جلوگیری شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار