خبرهای داغ:
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی؛

راهبرد اصلی استکبار تضعیف ملت هاست/پیمان شکنی آمریکا برای ما محرز است

حجت الاسلام تاج الدینی گفت: راهبرد اصلی استکبار این است که ملت ها را ضعیف نگه دارند تا آنها را وابسته خود کنند. شیوه آمریکا برای برخورد با کشور ها در دوره های مختلف متفاوت است.
کد خبر: ۹۳۸۷۶۱۴
|
۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در تجمع روز سیزده آبان که با حضور مسوولان، دانش آموزان و اقشار مختلف مردم در گلزار شهدای قزوین برگزار شد ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای برجسته استان قزوین و شهدای دفاع از حرم و مدافع وطن بیان کرد: ۱۳ آبان سه حادثه ماندگار تاریخی دارد. ۱۳ آبان‌ماه در سال های ۱۳۴۳، ۱۳۵۷ و ۱۳۵۸ آبستن اتفاقات تاریخی مهمی بود.

وی با اشاره به حضور دانش آموزان در فضای مجازی و حضور گسترده آنها در مراسم امروز به طور حضوری در روز ۱۳ آبان گفت: در سال ۵۷ دانش آموزان به راهپیمایی مردم تهران پیوستند و خون دانش آموزان و دانشجویان در هم آمیخته شد و کشتار بزرگی رخ داد که این جریان در تاریخ ماندگار شد و موجب بیداری بیش از پیش ملت و سرنگونی شاهنشاهی شد.

حجت الاسلام تاج الدینی اظهار کرد: ۱۳ آبان ماه سال ۱۳۵۸ روز حرکت تاریخی دانشجویان خط امام بود که با اقدام عملی و همبستگی لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند. در این جریان کارکنان سفارت اسناد را در ماشین های خردکن ریخته و بخش اعظمی از اسناد را خرد کردند که به همت دانشجویان بیش از بیست جلد اسناد جاسوسی با چسباندن این کاغذها به هم استخراج شد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳ امام امت، زعیم و قائد اعظم ملت، امام روح الله خمینی(ره) توسط رژیم شاهنشاهی به ترکیه تبعید شد و این حادثه پس از قیام امام در جریان کاپیتولاسیون طاغوت به دلیل اعتراض به جداسازی بخشی از خاک ایران بود. همچنین طی این قرداد مصونیت قضایی به نیروهای روسی داده شد.

وی افزود: در بیشتر دنیا اینگونه بود که مستکبرین خود را برتر از ملت آن خطه می دانستند و برای خود مصونیت قضایی ایجاد می کردند که طی این امر هیچ کس حق مجازات آنها را نداشت. اما امام راحل خروشید و فریاد وی در تاریخ ماندگار شد. مصونیت قضایی برای مستکبرین یک خوی استکباری است. امام راحل با سخنرانی تاریخی جریان بزرگی را ایجاد کرد و این امر موجب تبعید ۱۴ ساله امام شد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آنها می خواستند امام را از امت بگیرند اما چاره اندیشی خدا مکر ماکزیمم را به خود آنها بازگرداند و امروز بیش از ۴۲ سال است که راه امام مقتدرانه ادامه دارد. راهبرد اصلی استکبار این است که ملت ها را ضعیف نگه دارند تا آنها را وابسته خود کنند. شیوه آمریکا برای برخورد با کشور ها در دوره های مختلف متفاوت است.

حجت الاسلام تاج الدینی اضافه کرد: امروز آمریکا به دنبال تضعیف ایران با تحریم های اقتصادی و موانع در مسیر پیشرفت کشور است. آنها با مذاکرات هسته ای خواستند قدرت هسته ای را از ملت ایران بگیرند و تا اندازه ای پیش رفتند اما ملت مقتدر ایران مقابل این جریان ایستادند.

وی افزود: در زمان مذاکرات هسته ای و برجام ما ده تن اورانیوم داشتیم که میزان اورانیوم ما به ۳۰۰ کیلو رسید اما آنها متعهد به فرجام نماندند تا اینکه مقام معظم رهبری دستور ایستادگی در مقابل این جریان را صادر کردند. امروز این میزان به شش تن رسید و امروز به بیش از ۲۱۰ کیلو اورانیوم ۲۰ درصد و ۲۵ کیلو اورانیوم ۶۰ درصد دست یافته ایم. اخیرا یکی از کارشناسان بین المللی بیان کرده که «ایران از نظر هسته ای به نقطه گریز رسیده و باید تلاش کنیم تا ایرانیان اراده گریز نداشته باشند.» اما دشمنان این را فراموش کرده اند که غنی سازی اورانیوم و چرخ سوخت اتمی ایران مستقل بوده و مسیر ما مشخص است.

وی افزود: اگر تحریم ها برداشته شود ما به شرایط برجامی باز می گردیم به شرطی که در مرحله اول آزادسازی پول بلوکه شده ایران در بانکهای دنیا، و شرط دوم راستی آزمایی در رفع تحریم ها با وضوح اجرا شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دشمن آخرین ترکش های خود را زد و با حضور دزدان دریایی سعی در سرقت نفت ایران داشت که با حضور مقتدر پاسداران دلاور، نفتکش ایران نجات یافت و در مقابل دزدان آمریکایی مقتدر ایستادند.

وی اضافه کرد: راستی آزمایی کامل یعنی بدانیم تحریم ها برطرف شده و منافع ملت از همه جهات باید از سوی مسوولان در نظر گرفته شود. چرا که پیمان شکنی آمریکا برای ما محرز است.

حجت الاسلام تاج الدینی بیان کرد: این مسیر ماست که راه مبارزه با استکبار ادامه دارد. تثبیت شرایط اقتصادی یکی از برنامه های اصلی است. یکی از برنامه های مجلس و دولت رفع کسری بودجه است. برنامه های زیادی برای عبور از این گردنه داریم که تا پایان سال بتوانیم مشکلات معیشتی را طوری رفع کنیم که بیش از این به مردم آسیب نرسد. لذا برنامه های بزرگی در حوزه های مسکن و اشتغال در مجلس وجود دارد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار