خبرهای داغ:
امام جمعه ملایر:

دشمن به دنبال جایگزینی فرهنگ غرب به جای فرهنگ اسلامی و تمدن کشورهاست

ملایر-امام جمعه ملایر گفت:  دشمن می‌خواهد کشورهای منطقه از نظر اقتصاد و فرهنگ به سمت و سوی آنها حرکت کرده و فرهنگ غرب را جایگزین فرهنگ اسلامی و تمدن آن کشورها کند.
کد خبر: ۹۳۸۷۸۰۲
|
۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام محمد باقر برقراری در آیین توزیع کمک‌های مومنانه که به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز و حادثه تاریخی ۱۳ آبان اظهار کرد: امروز ما در کشور و نظام اسلامی هستیم که به صورت مستقل روی پای خود ایستاده و با استقلال و نه گفتن به دشمن به پیشرفت و آبادانی رسیده است.

 وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی ما با تمام وجود دشمنی استکبار جهانی را لمس کردیم و دیدیم، افزود: هدف دشمن ایجاد اختلاف در بین مردم و نظام جمهوری اسلامی و بی‌انضباطی در جامعه ما است.

امام جمعه ملایر تصریح کرد: در طول انقلاب اسلامی، دشمن همواره  دنبال غارت، چپاول و ظلم و ایجاد نا امنی و مصادره کردن منابع و سرمایه‌های کشور ودخالت در کشور ما بوده است.

وی  با بیان اینکه دشمن از آن سوی دنیا آمده تا به دنبال کدخدایی در منطقه، ظلم و غارت و ایجاد ناامنی و آشوب  در کشور‌های داخل منطقه باشد، گفت: در واقع دشمن می‌خواهد هیچ کشوری بدون اجازه آمریکا آب نخورد و امضایی نکند و همه دستورات دیکته شده آن‌ها را انجام دهد، اما ما در طول انقلاب اسلامی به این حقیقت پی بردیم و به دشمن اجازه ندادیم به اهدافش دست پیدا کند.

برقراری با گریزی به دوران قبل از پیروزی انقلاب و وجود بیش از ۵۰ هزار مستشار آمریکایی در کشور ما گفت: مستشاران آمریکایی علاوه بر حقوق و منافعی که از کشور ما می‌بردند، حتی علاوه بر این از حکومت پهلوی نیز حق توحش می‌گرفتند و  کشور ما را حیات خلوت خود می‌دانستند و همه سرمایه‌های ما را به یغما می‌بردند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا همان کسی است که خود را منجی عالم و عالم به ویژه عالم اسلامی را توحش و عقب مانده قلمداد می‌کند، بیان کرد: راز عقب ماندگی کشور‌های توسعه نیافته امروز و کشور‌های اسلامی زیر سر استکبار جهانی است.

امام جمعه ملایر اضافه کرد: در واقع آمریکا همه منابع و سرمایه‌های کشور‌های اسلامی را به نفع خود مصادره می‌کند که نمونه آن حضورش در افغانستان بود که ۲۰ سال پیش با هدف توسعه و پیشرفت، این کشور را اشغال کرد و امروز حتی زیرساخت‌ها و سرمایه‌های نیمه کاره این کشور را نیز  از بین برده و کشور افغانستان را به گورستان تبدیل کرده است.

وی یکی از اهداف بزرگ دشمن را در کشور‌های اسلامی شست‌وشوی فرهنگی و مغزی دانست و گفت:  دشمن در واقع می‌خواهد کشور‌های منطقه از نظر اقتصاد و فرهنگ به سمت و سوی آن‌ها حرکت کرده و فرهنگ غرب را جایگزین فرهنگ اسلامی و تمدن آن کشور‌ها کند.

برقراری خطاب به جوانان و نوجوانان گفت: ما همچنان در حال جنگ با استکبار هستیم و طبق فرموده قرآن، امت اسلام از همه امت‌ها برتر است و این یعنی کشور‌های اسلامی از نظر فکری، فرهنگی چنان باید رشد کنند که کشور‌های غربی و اروپایی آرزو کنند که با یک جوان این منطقه یک عکس یادگیری بگیرند.

وی افزود: از اول انقلاب اگر شعار «نه سازش و نه تسلیم» سر داده ایم  باید همچنان بر این شعار خود استوار باشیم چراکه هر کجا به دشمن اعتماد کردیم  نتیجه اش را دیدیم.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه امروز آمریکایی‌ها ذلت ما را می‌خواهند، یادآور شد: در هشت سال دولت تدبیر و امید چقدر مذاکره انجام شد و دیدیم چگونه آمریکایی‌ها زحمات هشت ساله را در قالب برجام پاره کردند و دور ریختند.

وی با بیان اینکه آن‌ها امروز هم دم از مذاکره می‌زنند، تصریح کرد: از آن طرف سناتور مجلس سنای آمریکا می‌گوید اگر مذاکرات به نفع ما نباشد برجام را پاره خواهیم کرد، جالب اینکه خودشان تحریم کردند و پیشرفت اقتصادی را به روی  ما بستند و از آن طرف می‌گویند دوباره مذاکره کنیم؛ و ما باید هوشیار باشیم چراکه  آن‌ها همواره دنبال به نتیجه رساندن  اهداف و منافع خود هستند نه به فکر ما.

برقراری با بیان اینکه طبق فرموده قرآن ما باید دشمن را کوچک و خود را بزرگ بدانیم، گفت: امروز باید با حجاب، خود بزرگ‌بینی در مقابل دشمن، خودکفایی، حیا و عفت و استفاده از همه داشته‌های خود پرچم این نظام را  برافراشته‌تر کنیم.

وی گفت: این مکتب اسلام است که انسان باید دشمن را کوچک و خود را بزرگ ببیند و در برابر همه خطرات بایستد.

امام جمعه ملایر افزود: ما پرورش یافته مکتب حسینی و زینبی هستیم و این مکتب در نهضت امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی خوش درخشیده است و نسل امروز نیز همواره باید این مکتب را حفظ کرده و ادامه دهد.

وی یادآور شد: همین طرح کمک‌های مومنانه یکی از اقدمات ارزشمند در ادامه مکتب امام حسین (ع) و دستگیری از مظلومان است که طی دو سال اخیر با توجه به وجود مشکلات اقتصادی به خوبی در کشور انجام شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات