نیان‌گذار علم ناباروری در کشور:

آمار مرگ‌ومیر کرونایی با واکسیناسیون کاهش می‌یابد

افلاطونیان با تاکید بر لزوم تزریق واکسن کرونا توسط مادران باردار، گفت: آمار مرگ‌ومیر کرونایی با واکسیناسیون کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۹۳۸۸۴۱۹
|
۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، پروفسور عباس افلاطونیان، متخصص زنان و نازایی و بنیان‌گذار علم ناباروری در کشور در گفتگو با خبرنگار ما، در خصوص انجام واکسیناسیون توسط مادران باردار، گفت: اطلاعات نشان داده که مادران باردار اگر به کرونا مبتلا شوند شاید تاثیرات منفی بیشتری روی آن داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مادران باردار باید بیش از دیگر باشد، افزود: مادران باردار سعی کنند که در فضای عمومی شرکت نکنند، ولی اگر به‌ناچار مجبور به حضور در این مکان‌ها هستند، حتماً از ماسک استفاده کرده و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

رئیس مرکز تحقیقاتی درمانی ناباروری یزد با بیان اینکه مادران باردار حتماً باید واکسن کرونا را تزریق کنند، اذعان داشت: تاکید متخصصان این است که بعد از هفته ۱۲ بارداری حتماً باید واکسن کرونا تزریق شود.

افلاطونیان اضافه کرد: توصیه کلی این است که مادران باردار حتماً واکسن کرونا را دریافت کنند و در این خصوص کوتاهی نکنند.

بنیان‌گذار علم ناباروری در کشور گفت: بانوانی که قصد درمان نازایی خود را دارند نیز می‌توانند ابتدا این واکسن را تزریق کنند و سپس در سیکل درمان قرار گیرند.

رئیس مرکز تحقیقاتی درمانی ناباروری یزد در پایان تاکید کرد: تنها چیزی که می‌تواند مرگ‌ومیر و آمار مبتلایان را کاهش دهد، واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

ارسال نظرات