خبرهای داغ:
همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه باید سبک تربیتی جدیدی را در قالب صالحین طراحی کنیم، گفت: باید طرحی متناسب با نیاز روز جامعه طراحی شود.
کد خبر: ۹۳۸۸۵۵۸
|
۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله حبیب الله شعبانی در اولین اجلاسیه شبکه تربیتی، فرماندهی و مدیریتی بسیج (صالحین) استان همدان، با بیان اینکه در کشور سند‌های خوبی نوشته شده است، اظهار داشت: مشکلی که امروز با آن مواجه هستیم، نبود سند نیست بلکه مشکل در میدان و اجرای صحیح اسناد است.

وی با تاکید بر اینکه برای موفقیت نیازمند بازبینی عوامل قوت و ضعف هستیم، گفت: باید چند ماه را به این کار اختصاص داد و پس از شناسایی عوامل مختلف، دست به تغییر و تحول زد.

امام جمعه همدان افزود: یکی از مسائل مهم، انگیزه لازم در بین مربیان برای انجام کار تربیتی است بنابراین اگر کسی بیشتر از من انگیزه دارد و می‌تواند بهتر کار را پیش ببرد، چه اشکالی دارد که به جای بنده قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بی انگیزه‌گی و سستی در کار، خیانت به آن مجموعه است، گفت: آمایش وضع موجود و آسیب‌شناسی و شناخت عوامل ضعف و قدرت در گذشته یکی از ضرورت‌های امروز صالحین است.

شعبانی با بیان اینکه صالحین در گذشته با موفقیت‌های خوبی روبرو بوده است، مطرح کرد: امروز باید بررسی شود که آیا عملکرد صالحین و خروجی‌های آن در طول ۱۰ سال گذشته راضی کننده بوده یا خیر؟ و اگر موفق بوده که همین طور هم هست مهم‌ترین عوامل آن شناسایی شود.

وی با تاکید بر اینکه باید سبک تربیتی جدیدی را در قالب صالحین طراحی کنیم، خاطرنشان کرد: فضای موجود در سال ۹۰ که سال آغازین این طرح بود با فضای تربیتی امروز بسیار متفاوت است، بنابراین باید طرحی متناسب با نیاز روز جامعه طراحی شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: جوانان تنها یک ساعت در حلقات صالحین حضور دارند، اما ۲۳ ساعت دیگر در طول روز در جای دیگر و در محیط‌های دیگر در حال فعالیت هستند، بنابراین باید نیاز‌ها و اولویت‌های امروز جوانان و جامعه به درستی شناخته شود.

وی افزود: آنچه مهم است گرفتن نتیجه لازم و رسیدن به هدف اصلی است که تربیت ۸ میلیون بسیجی کارآمد در کشور است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات