رئیس بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای کشور:

۵۰ هزار استاد دانشگاه عضو بسیج اساتید هستند/ وجود یکهزار کانون بسیج اساتید در دانشگاه های کشور

رئیس بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت ؛ ۵۰ هزار استاد دانشگاه در سطح کشور عضو سازمان بسیج اساتید هستند که از این تعداد پنج هزار نفر در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای مشغول فعالیت اند.
کد خبر: ۹۳۸۸۷۹۶
|
۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج  از کهگیلویه و بویراحمد، محمد رضا جلیلی رئیس بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای کشور به همراه امین موسایی مسئول سازمان بسیج اساتید استان، روح الله دانش پایه رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای برادران استان و فرزانه آرامش رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خواهران یاسوج با جانشین فرمانده سپاه فتح استان دیدار و گفت و گو کردند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار ضمن خیر مقدم به دکتر جلیلی و تقدیر از جانشین فرمانده سپاه فتح استان ، گزارشی از عملکرد سازمان بسیج اساتید استان و وضعیت موجود ارایه کرد.

در ادامه رئیس بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای کشور نیز ضمن تقدیر از جانشین فرمانده سپاه فتح و شرکت کنندگان در این نشست گفت؛ هدف از سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید از کانون های بسیج اساتید این استان بود و در آینده نزدیک نیز کانون بسیج اساتید در دانشگاه فنی و حرفه‌ای واحد خواهران این استان راه اندازی خواهد شد.

محمدرضا جلیلی ابراز داشت؛ ۵۰ هزار استاد دانشگاه در سطح کشور عضو بسیج اساتید هستند که از این تعداد پنج هزار استاد در دانشگاه های فنی و حرفه ای مشغول به فعالیت اند.

وی از وجود یکهزار کانون بسیج اساتید در کشور خبر داد و گفت؛ از این تعداد ۱۰۰ کانون بسیج اساتید مربوط به دانشگاه های فنی و حرفه ای است.

جلیلی ابراز داشت؛ دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان بزرگترین دانشگاه مهارتی کشور در ۱۸۶ دانشکده به تربیت نیروی انسانی ماهر می پردازد و هم اکنون ۲۰۰ هزار دانشجو دارد .

این مسئول یادآور شد؛ امسال نیز ۸۵ هزار دانشجو در سطح کشور توسط دانشگاه فنی و حرفه ای پذیرش شده و این دانشگاه در عرصه نظری به سمت عرصه عملی در حرکت است .

رئیس بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای کشور تصریح کرد؛ بنابه فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر نقش اساتید در جهاد اقتصادی،  رویکرد بسیج اساتید نیز رویکرد تحولی برای حل مسایل کشور است و اندیشکده ها، کارگروه ها و رصد های مهارتی به منظور توانمندسازی اساتید شکل گرفته تا در حوزه مهارت و ایجاد اشتغال و کسب و کار در جامعه به ایفای نقش بپردازند.

جلیلی گفت؛ سیاست وزارت علوم،تحقیقات و فن‌آوری به سمت توسعه دانشگاه های مهارتی است تا مهارت آموزان بتوانند جذب بازار کار شوند و در رونق و جهش تولید و اشتغال نقش آفرینی کنند.

این مسئول سپس به دیدار خود با مسئول سازمان بسیج اساتید کهگیلویه و بویراحمد و انعقاد تفاهم نامه های همکاری اشاره کرد و گفت؛ بسیج اساتید کشور در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نقش کلیدی در جریان سازی و کمک به ایجاد دولت انقلابی ایفا کرد.

جلیلی ابراز داشت؛  تداوم دوره های تربیت مدرس بیانیه گام دوم انقلاب ، راه اندازی طرح ولایت ویژه اساتید به منظور تبیین اندیشه های ولایت در عرصه های مختلف و آنچه در بیانیه گام دوم تاکید شده است از وظایف بسیج اساتید می باشد.

وی گفت؛ اساتید به عنوان مهمترین مخاطبین بیانیه گام دوم انقلاب باید در تحقق گفتمان سازی دولت اسلامی در حوزه های علم و پژوهش،  اخلاق و معنویت، اقتصاد، سبک زندگی اسلامی، مبارزه با فساد و بحث خودسازی و جامعه پردازی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی تلاش کنند.

همراهی سپاه با بسیج اساتید و دانشگاه ها

جلیلی در ادامه به همراهی سپاه با دانشگاه ها اشاره کرد و گفت؛ تعامل دانشگاه فنی و حرفه ای با سپاه سازنده است و این نهاد انقلابی همواره از توانمندی ها و مشاوره های علمی این دانشگاه استفاده می کند‌.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای کشور سپس به ظرفیت های متعدد استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش منابع طبیعی و خدادادی اشاره کرد و گفت؛ اساتید این استان باید نیازها را به مسئولان انتقال داده و مطالبه گری کنند.

جلیلی افزود؛ ضروری است که اساتید دانشگاه ها کارگروه هایی در حوزه مهارت،صنعت و اشتغال راه اندازی و راهکارها و بسته های پیشنهادی را به فرمانداری، استانداری و در سطح کلان به مجلس و حوزه های مختلف ریاست جمهوری ارایه نمایند. 

وی ابراز داشت؛  به تعبیر رهبر معظم انقلاب بسیج اساتید باید در بخش تبیین، مطالبه گری ،تحول و گفتمان سازی پیشرو و پیشگام باشد.

جلیلی در پایان گفت؛  در دیدار با جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد درباره استفاده از ظرفیت بسیج اساتید در بخش مسائل جهادی بحث و تبادل نظر شد و امیدواری بتوانیم روحیه معنویت و اخلاق بسیجی را در سطح دانشگاه‌های استان توسعه دهیم.

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار ضمن خوشامدگویی به دکتر جلیلی و حضار در نشست گفت؛ با وجود تمامی اقدامات و تلاش ها، متاسفانه تقویت لازم در حوزه فنی و حرفه ای صورت نگرفته و به عنوان یک مطالبه جدی در دولت جدید باید مطرح شود.

سرهنگ پاسدار مصطفی مثنوی افزود؛ فنی و حرفه‌ای را به دانشگاه تبدیل کردند اما در حوزه زیرساختی دچار کمبودهایی است و در مرکز، بسیج اساتید می تواند به این دانشگاه کمک کند.

وی گفت؛ استاندارد های فضای علمی و آموزشی ممکن است متناظر با ماموریت جدید وجود نداشته باشد اما استان کهگیلویه و بویراحمد در محرومیت و مظلومیت به سر می برد و این موضوع یک مطالبه جدی است که باید به مرکز منتقل شود.

مثنوی با بیان اینکه بسیج اساتید از سه جهت با بیانیه گام دوم انقلاب مرتبط است، افزود؛ همانطور که رهبر انقلاب نیز اشاره کرده اند در بحث تمدن سازی نقش بسیج اساتید اساسی است.

وی ابراز داشت ؛ مهمترین قدرت و مولفه نظام اسلامی تمدن سازی است و در بین همه اقشار بسیج،  بحث جامعه سازی و تمدن سازی و جامعه پردازی مرتبط با بسیج اساتید است.

جانشین سپاه فتح ابراز داشت؛ در بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب ۳۰ بار جوانان را خطاب قرار داده اند و آینده نظام نیز در دست همین جوانان است.

وی گفت؛ هفت توصیه نیز به بسیج اساتید برمی گردد که در حوزه ترویج سبک زندگی اسلامی در دانشگاه‌ها بسیج اساتید وظیفه مهمی دارد.

انتهای پیام

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار