دوست فاطمی‌ها مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد با اشاره به بازسازی ۳۵ کتابخانه در استان، گفت: ۱۰۰ درصد کتابخانه‌های استان یزد اینترنت رایگان ارائه می‌دهند.
کد خبر: ۹۳۸۸۹۴۲
|
۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، رقیه دوست فاطمی در نشست خبری، شعار بیست و نهمین دوره هفته کتاب را «جای خالی را با کتاب خوب پُر کنید»، اعلام کرد و گفت: این شعار متناسب با ایام کرونا نام‌گذاری شده و سعی در آن بوده تا جای خالی بسیار از مجموعه‌ها مثل مدارس و دانش آموزان و... با کتاب پُر شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد افزود: از ابتدای مسئولیت خود سعی کردم تا به شاداب سازی کتابخانه‌ها و بخش‌های کودک توجه جدی داشته باشیم و بتوانیم در این بخش اثرگذار عمل کنیم.

وی با بیان اینکه درگذشته محیط کتابخانه‌ها برای افراد جذاب نبود، اظهار داشت: ما در کتابخانه استان تلاش کرده ایم تا بتوانیم بخش‌های جذاب را ایجاد کنیم به گونه‌ای که بخش کودک در کتابخانه مرکزی یزد به عنوان زیباترین بخش کودک در بین کتابخانه‌های کشور و بزرگترین آن مطرح است و این فرصت بسیار مناسبی است که خانواده‌ها فرزندانشان را بازدید از کتابخانه مرکزی یزد آورده و ثبت نام کنند.

دوست فاطمی‌ها اضافه کرد: در حال حاضر هنوز تصور بسیاری از افراد از کتابخانه‌های عمومی همان فعالیت‌های گذشته و سنتی است و دلیل آن هم این بوده که شاید مدت زیادی به کتابخانه‌ها مراجعه نکردند و با فعالیت‌های جدید آن آشنا نیستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد افزود: هم اکنون کتابخانه‌ها به یک پاتوق فرهنگی و هنری تبدیل شده و از کارکرد سنتی خود خارج شده و علاقه‌مند هستیم تا مردم از فعالیت‌های جدید کتابخانه‌های استان بازدید کنند و با برنامه‌های متنوع آن آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه عمومی پذیرش بی‌قیدوشرط عضویت دارند افزود: ما از گروه‌های سنی و تابعیت‌های مختلف در این کتابخانه عضویت داریم و هیچ محدودیتی در این موارد نداریم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد به برخی از برنامه‌های شاخص بیست و نهمین دوره هفته کتاب در یزد اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های شاخص در این هفته، افتتاح تالار فرهنگ و هنر نگین در بافت تاریخی و در گذر فرهنگ و هنر یزد است.

وی اضافه کرد: برگزاری جلسه تفسیر قرآن کریم، برگزاری جشنواره کتاب و کودک میبد، تجلیل از برترین‌های ملی، افتتاح کتابخانه سیار، افتتاح بخش کودک کتابخانه دکتر جوادی و رونمایی از کتاب زندگی‌نامه شهید مدافع حرم مهرابی از دیگر برنامه‌های شاخص بیست و نهمین دوره هفته کتاب در استان یزد است.

دوست فاطمی‌ها به فعالیت ۱۱۴ کتابخانه در استان یزد اشاره و اضافه کرد: از این تعداد، ۱۰۰ کتابخانه نهادی و تعدادی هم کتابخانه مشارکتی هستند و همه این کتابخانه برنامه‌های متنوعی را در هفته کتاب برگزار می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد با بیان اینکه بیش از ۵۶۰ برنامه در کتابخانه‌های عمومی در استان در هفته کتاب برگزار خواهد شد، افزود: این برنامه‌ها هم در فضای مجازی و هم به‌صورت حضوری برنامه‌های هفته کتاب در استان یزد برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰ درصد کتابخانه‌های استان یزد وای فای رایگان ارائه می‌دهند، گفت: ساماندهی، افزایش فضا، بهسازی و تجهیز و بیش از ۳۵ کتابخانه شهری و ۱۵ کتابخانه روستایی و مناطق محروم، ساماندهی سیستم سرمایشی و گرمایشی ۷۰ کتابخانه و شاداب سازی بخش کودک در ۷۰ کتابخانه از دیگر برنامه‌های انجام‌شده طی سالیان اخیر در استان یزد است.

ارسال نظرات