خدمات مهمی در قالب کنگره ملی ۳هزار شهید در سطح استان ایلام انجام شده است

مسئول مرکز حفظ آثار و دبیرخانه کنگره ملی شهدای استان ایلام گفت: کنگره ملی ۳هزار شهید استان با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۳۸۹۰۱۳
|
۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،آذرماه سال جاری کنگره 3هزار شهید با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای نسلی که جنگ و دفاع مقدس را ندیده است برگزار می‌شود.

با توجه به این‌که استان ایلام یکی از جبهه‌های میانی جنگ تحمیلی بوده اما متأسفانه با گذشت بیش‌از سه دهه از پایان جنگ ظرفیت‌های دفاع مقدس آن از نظر مسئولان، رسانه‌های کشور و... مغفول مانده ‌است، ازاین‌رو برگزاری این کنگره می‌تواند به شناساندن این ظرفیت‌ها در سطح کشور کمک کند.

با بیان این‌که کنگره شهدای استان ایلام شامل 22 کمیته است اظهار داشت: این کنگره در آذرماه 1400 به‌منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

مسئول مرکز حفظ آثار و دبیرخانه این کنگره، با بیان این‌که 7 اجلاسیه برای کنگره سه‌هزار شهید استان ایلام پیش‌بینی‌ شده است ابراز کرد: اقدامات مهمی در قالب کنگره شهدا جهت خدمت‌رسانی به محرومان انجام ‌شده است که از مهم‌ترین این خدمات می‌توان به توزیع جهیزیه بین زوج‌های نیازمند، ارائه خدمات پزشکی رایگان، توزیع 3هزار تبلت بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت، آزادی زندانیان غیرعمد و... اشاره کرد.

رحمتیان به ارائه 43 خدمت به مردم در قالب این کنگره اشاره کرد و یادآور شد: کنگره با هم‌افزایی و همکاری دستگاه‌های مختلف و با تشکیل کمیته‌ها و دبیرخانه‌های متنوع برگزار می‌شود و باید این رویداد مهم در تاریخ استان ثبت گردد.

مسئول مرکز حفظ آثار و دبیرخانه کنگره ملی 3هزار شهید استان ایلام، با بیان این‌که تاکنون در سطح کشور 28 کنگره ملی برگزار شده‌ است و سیاست کلی کنگره جذب تمامی آحاد مردم، به‌ویژه قشر جوان و نوجوان است اضافه کرد: کنگره ملی سه‌هزار شهید استان ایلام باید به‌گونه‌ای برگزار شود که تمام مردم کشور در اقصی نقاط مختلف به جایگاه و نقش مردم استان و شهدای این خطه آشنایی کامل پیدا کنند.

ارسال نظرات