فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام گفت: دشمنان سعی زیادی کرده اند تا مردم را از آرمان های دفاع مقدس دور سازند، اما حضور باشکوه و خودجوش مردم در تشییع پیکر شهدا و یادواره ها نشان دهنده خنثی بودن نقشه و دسیسه دشمنان است.
کد خبر: ۹۳۸۸۹۲۱
|
۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،سردار جمال شاکرمی روز چهارشنبه در آیین یادواره سرداران و ۴۰۰ شهید ایل خزل افزود: حماسه سازی مقتدارانه ایران اسلامی به جهانیان ثابت شده و این عظمت مرهون رشادت و بی باکی رزمندگان دفاع مقدس است.

وی با اشاره به برگزاری کنگره شهدا در استان ایلام افزود: کنگره یک فضای معنوی و فرهنگی در استان ایجاد کرده است که گوشه ای از عظمت و مظلومیت رزمندگان در دفاع مقدس را بیان می‌کند.

شاکرمی یادآور شد: برگزاری باشکوه کنگره و یادواره های شهدا و حضور خودجوش و پررنگ مردم در این ویژه برنامه ها بیانگر گوشه ای از حماسه سازی رزمندگان در دوران دفاع مقدس بود.

وی به برگزاری یادواره ۴۰۰ شهید ایل خزل در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: حضور رزمندگان دلاور این ایل منحصر به عملیات میمک نمی شود بلکه در جای جای جبهه های نوار مرزی کشور درگیر در جنگ تحمیلی حضور رزمندگان ایل خزل هویداست.

شاکرمی اضافه کرد: جبهه های میمک، کانی سخت، چنگوله، مهران و سایر جای جای مناطق عملیاتی داخل و خارج استان ایلام نشان از حضور رزمندگان ایل خزل دارد.

وی تاکید کرد: مردمان ایل خزل از گذشته های دور تاکنون در موقفگاه های حساس انقلاب حماسه آفرین بوده اند و مشارکت پرشور آنها در یادواره ۴۰۰ شهید این ایل بیانگر وفاداری صادقانه آنها با آرمان های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام برگزاری یادواره های شهرستانی را دریچه ای روشن به کنگره برشمرد که اهمیت برگزاری باشکوه این یادواره ها کمتر از کنگره نیست.

 یادواره ۴۰۰ شهید طایفه ایل خزل در دهستان آسمان آباد واقع در شهرستان چرداول با حضور فرماندهان و مسوولان نظامی، معاونان استاندار، پیشکسوتان دفاع مقدس، اعضای برگزاری یادواره شهرستان های چوار و ایوان، خانواده های شهدا و جمع زیادی از مردم ایل خزل برگزار شد.

تشییع پیکر مطهر ۲ تن از شهدای گمنام از ویژه برنامه های این مراسم بود.

اخبار مرتبط
ارسال نظرات