خبرهای داغ:
استاندار همدان:

سرشماری نفوس و مسکن تا ۲۷ آبان ماه تمدید شود/ لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی در سرشماری

همدان- استاندار همدان گفت: تقاضای ما این است که این مهلت تا ۲۷ آبان ماه تمدید شود و از فرماندار می‌خواهیم که انرژی بیشتری بگذارند و همه دستگاه‌های اجرایی هم همکاری کنند.
کد خبر: ۹۳۸۹۰۲۱
|
۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا قاسمی فرزاد امروز در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: از ابتدای طرح سرشماری همه دستگاه‌های اجرایی در کنار فرمانداری همراهی و همکاری لازم را داشتند.

وی با بیان اینکه فرهنگ جامعه ما در دادن اطلاعات مقداری ضعیف است و از دادن اطلاعات و پذیرش مأمور امساک می‌کنند، افزود: در گام نخست به دلیل اینکه این سرشماری به شکل دقیق و کامل صورت بگیرد مهلت مناسبی نیاز است تا بتوان مجدداً یک بازنگری در شهرستان انجام داد که عدد نفوس کامل شود و پایه بسیاری از مسائل، بودجه و سرانه‌ها عدد و آماری است که برای شهرستان‌ها ارائه داده شده است.

استاندار همدان تصریح کرد: متأسفانه در شهرستان همدان عدد و آماری که مبنای محاسباتی قرار گرفته است یک مبنای اشتباهی است و مربوط به سنوات گذشته بوده که خیلی دقیق نیست و تلاشی که صورت گرفت به دلیل دقیق شدن و واقعی شدن این آمار است.

وی گفت: تقاضای ما این است که این مهلت تا ۲۷ آبان ماه تمدید شود و از فرماندار می‌خواهیم که انرژی بیشتری بگذارند و همه دستگاه‌های اجرایی هم همکاری کنند.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه از دستگاه نظامی و انتظامی می‌خواهیم ضمن تأمین امنیت مأمورین سرشماری خانواده‌های نظامی و انتظامی هم همکاری و همراهی لازم را داشته باشند که آمار به شکل ناقص جمع‌آوری نشود و دقیق این آمار انجام شود، ابراز داشت: فرمانداری در خصوص این سرشماری توجه ویژه داشته باشد و دستگاه‌های اجرایی این اهتمام را داشته باشند.

وی با بیان اینکه فروش اموال مازاد دستگاه‌ها را مدیران کل دستگاه‌ها اهتمام ویژه داشته باشند، گفت: در فرصت باقیمانده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن این کار به انجام رسد و اگر این کار صورت نگیرد سازمان خصوصی سازی وارد می‌شود و اموال را می‌فروشد و وجهی به مجموعه سازمان و اداره کل و استان برنمی‌گردد بنابراین باید جلوی این ضرر را گرفت و چناچه دستگاهی این کار را به موقع انجام ندهد در پایان سال برای تخصیص اعتبارات، دستگاه مربوطه را دیگر در نظر نمی‌گیریم.

استاندار همدان ادامه داد: مجدانه این معاملات اموال انجام شود و دستگاه‌ها برای فروش و ساز و کار قانونی آن اقدامات لازم را انجام دهند که تأمین اعتبارات جاری و تملک آن‌ها از این محل انجام شود.

وی در خصوص تهاتر گفت: ظرفیت و فضای خوبی در سنوات گذشته در استان ایجاد شده و در صورت امکان از این ظرفیت استفاده شود و مجموعه خدمات‌رسان هم می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به تدوین برنامه ۴ ساله توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی استان با رویکرد تقویت حوزه‌های اقتصادی گفت: این برنامه‌ها باید خیلی خوب و شفاف انجام شود که بتوانیم الگوی کاری و برنامه خود برای ۴ سال آینده قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه ثبت جهانی هگمتانه در شرف انجام است، عنوان کرد: در آذر ماه باید با همکاری اداره کل میراث فرهنگی پیگیری کنیم، هم افزایی صورت گیرد که هگمتانه جزء مواردی باشد که در یونسکو ثبت و به انجام برسد.

استاندار همدان بیان کرد: تأکید بنده بر شرکت شهرک‌های صنعتی این است که همه شهرک‌های صنعتی توجه ویژه بر ساختار‌ها و زیرساخت‌ها داشته باشند به خصوص در صنعت مبل و منبت ملایر که مغفول مانده است.

در پایان این جلسه از کتاب «ارزیابی و عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان» رونمایی شد؛ این کتاب به همت معاونت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان که ارزیابی مدیران استان را انجام داده به چاپ رسیده است. در این کتاب ۶۵ دستگاه اجرایی استان در محور شاخص‌های عمومی و اختصاصی با جزئیات رتبه‌بندی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات