مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه شاهین دژ:

فلسفه پرداخت خمس تبیین شود

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه شاهین دژ گفت: اگر فلسفه و علت پرداخت خمس تبیین شود، بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۸۹۰۸۵
|
۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهین دژ، حجت الاسلام حیدر کوثری در نشست عقیدتی سیاسی کارکنان با اشاره به آثار رزق و روزی حلال، اظهار کرد: یکی از نکات بسیار مهم و سرنوشت‌ساز در تربیت فرزند و داشتن نسل صالح، توجه پدران و مادران به رزق و روزی حلال و مطهر و خوراندن غذای پاک و حلال به فرزندان است.

وی به آثار خوردن مال حرام در زندگی اشاره کرد و افزود:  خوردن غذای حرام مفسده‌هایی مانند مستجاب نشدن دعاها، قبول نشدن اعمال صالح، ضعیف شدن ایمان، کم شدن رزق حلال، سنگدلی و تشخیص ندادن حق از باطل را به دنبال دارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه شاهین دژ تصریح کرد: طبق آموزه‌های قرآن کریم و اهل بیت (ع)، اهمیت غذای حلال به اندازه‌ای است که اثر مستقیم و انکارنشدنی در سعادت و خوشبختی، شقاوت و بدبختی هر انسان و نسل او دارد.

 کوثری تاکید کرد: تغذیه حلال فرزندان و حتی مادران باردار، اثر مهمی در شخصیت، اخلاق حتی سرانجام و عاقبت به خیری دارد.

این مقام مسئول در ادامه طی سخنانی به اهمیت پرداختن خمس نیز اشاره و تاكيد كرد: پرداخت خمس دستور اسلام است و همه وظيفه ترويج آن را دارند و بايد آگاهی جامعه در اين خصوص افزايش يابد.

وی با تأکید بر اینکه پرداخت خمس دارای فلسفه است، گفت: اگر فلسفه و علت پرداخت خمس تبیین شود، بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات