یک کارآفرین نمونه تکابی از صادرات زعفران به ۵ کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۳۸۹۴۲۴
|
۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵

ندا مختاری دکترای تخصصی گیاهان دارویی، زعفران کار فعال در تکاب به خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۷ وقتی فقط ۲۸ سال داشتم با سرمایه اولیه ۲ میلیارد تومان فعالیت خودم را در این عرصه آغاز کردم.

وی ضمن اشاره به اینکه برای ۱۰ نفر مستقیم و ۵۰ نفر غیرمستقیم اشتغال‌زایی کرده است، اضافه کرد: میزان برداشت به ظرفیت کشت بستگی دارد، ولی به صورت میانگین سالانه ۱۵۰ کیلوگرم زعفران برداشت می‌کنیم.

این تولیدکننده با بیان اینکه محصولات به کل کشور صادر شده و به کشورهای ترکیه، عراق، امارات، چین و آلمان صادر می‌شود، ادامه داد: به جز کشت زعفران گلخانه‌ای، ما تولید کننده گلاب و عرقیجات، دمنوش و میوه خشک هستیم، که با بهترین کیفیت و بسته بندی در داخل و خارج از کشور عرضه می‌شود.

وی ضمن قدردانی از حمایت های بسیج سازندگی استان، به اینکه مسئولان از تولیدکننده‌ها حمایت کافی به عمل نیاورده و فقط به بازدید اکتفا می‌کنند، گفت: همکاری نکردن برخی مسئولین شهرستان و عدم صدور به موقع مجوزها و پروانه‌ها مهم‌ترین موانع فعالیت هستند.

 مختاری خاطرنشان کرد: با وجود همه سختی‌ها و گرانی‌ها تاکنون طعم شکست را نچشیده ام، ولی با این همه نتوانسته ام با همه ظرفیت وارد عرصه تولید شوم.

انتهای پیام

ارسال نظرات