مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از ارسال ۲۸۲ عنوان کتاب به دبیرخانه هشتمین دوره جایزه انتخاب کتاب سال این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۸۹۵۶۲
|
۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، احمد حسین فتایی امروز در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های هفته کتاب ضمن تبریک فرارسیدن هفته کتاب، گفت: فعالیت‌های فرهنگی با محوریت کتاب باید در طول سال و در قالب برنامه‌های مختلف تداوم داشته باشد و ما در هفته کتاب شاهد نتایج مثبت این فعالیت‌ها و افزایش علاقه‌مندی به مطالعه در سطح جامعه باشیم.

وی تصریح کرد: علاقه‌مندی به مطالعه باید در سنین کودکی و در نهاد خانواده در وجود افراد شکل بگیرد و یکی از راهکارهای تحقق این موضوع طراحی و تدوین برنامه‌های آموزش محور برای والدین است که می‌تواند در قالب بسته‌های مختلف رسانه‌ای به جامعه ارائه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به برگزاری ۱۲۰ برنامه فرهنگی و هنری همزمان با بیست و نهمین دور هفته کتاب در لرستان، افزود: مهم‌ترین رویداد فرهنگی که در این هفته برگزار می‌شود، هشتمین دوره جایزه انتخاب کتاب سال استان است که در مجموعه ۲۸۲ عنوان کتاب به دبیرخانه این رویداد ارسال و مورد داوری اساتید کشوری در تهران قرار گرفت.

فتایی بیان داشت: در مرحله نخست داوری ۲۹ عنوان کتاب به مرحله نهایی راه یافت که پس از بررسی دقیق تک تک آثار توسط داوران این رویداد، سه عنوان کتاب به عنوان برگزیده کتاب سال در حوزه‌های مختلف و ۱۲ عنوان نیز شایسته تقدیر شناخته شده که ۳۰ آبان ماه در آئین اختتامیه معرفی و مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

وی افزود: همزمان با اختتامیه هشتمین دوره جایزه انتخاب کتاب سال استان، از فعالان حوزه نشر لرستان نیز تقدیر می‌شود.

ارسال نظرات