مدیرکل صادرات تسلیحات روسیه امروز اعلام کرد که همکاری‌های نظامی و فنی روسیه و ایران با رعایت موازین حقوقی فعال دو کشور و تعهدات بین‌المللی ادامه می‌یابد.
کد خبر: ۹۳۸۹۵۷۹
|
۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، الکساندر میخیف مدیرکل سازمان صادرات تسلیحات روسیه موسوم به «روزوبورونکسپورت» (Rosoboronexport) امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران در نمایشگاه هوایی دبی، اعلام کرد که روسیه همکاری نظامی و فنی با ایران را ادامه خواهد داد.

وی در این باره گفت: با توجه به چشم‌انداز همکاری‌های نظامی و فنی با ایران، پاسخ به این نکته ضروری است که تحت هر شرایطی، همکاری‌ها با رعایت موازین حقوقی فعال دو کشور، تعهدات بین‌المللی طرف‌ها و موازین حقوق بین‌الملل، حفظ خواهد شد.

مطابق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران در ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ لغو شد. پیش از آن، ارسال تسلیحات به ایران، منوط به اجازه شورای امنیت سازمان ملل بود.

پیشتر شورای امنیت سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۰ با تصویب قطعنامه ۱۹۲۹ ممنوعیت انتقال تسلیحات به ایران را اعلام کرده بود.

طبق گفته «دیمیتری شوگایف» مدیر سرویس فدرال همکاری‌های فنی و نظامی روسیه، مسکو و تهران توافق‌نامه‌های دیگری را علاوه بر خرید سامانه‌های دفاع هوایی «اس -۳۰۰»، امضا کردند که با تحریم‌های سازمان ملل مغایرتی نداشت، مانند خرید تجهیزات اطلاعاتی رادیویی از روسیه توسط ایران.

«لوان جاگاریان» سفیر روسیه در ایران در اواخر ماه آگوست (مرداد) در گفتگو با اسپوتنیک گفت که این دو کشور در حال مذاکره در مورد طیف وسیعی از محصولات نظامی با توجه به لغو تحریم تسلیحاتی سازمان ملل هستند.

ارسال نظرات