حجت الاسلام سلیمانی:

در جامعه‌ای که یاد مرگ نباشد جلوه‌های دنیا پررنگ می‌شود

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه بسیج میبد، سالروز میلاد امام حسن عسکری را تبریک گفت و انتظارات امام (ع) از مومنین را بیان کردند.
کد خبر: ۹۳۸۹۶۲۳
|
۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، حجت الاسلام سلیمانی، مسئول نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه بسیج میبد ضمن تبریک میلاد امام حسن عسکری (ع) خدمت امام زمان نکاتی در مورد امام حسن عسکری (ع) گفت:
اولین انتظار امام عسکری علیه السلام این است که کارهایتان را بدون اندیشه و تفکر انجام ندهید. «عَلَیکم بِالفِکرِ، فَإنَّهُ حَیاةُ قَلبِ البَصیرِ ومَفاتیحُ أبوابِ الحِکمَةِ» ۱‌ای انسان‌ها بر شما باد که کارهایتان را با فکر انجام دهید که فکر کردن حیات بخشیدن به قلب بصیر است.

انتظار دوم امام عسکری علیه السلام این است که‌ای مردم اگر می‌خواهید سودتان به دیگران برسد ایمان به خدا را در وجودتان افزایش دهید. صورت زیبا خیلی دوام داشته باشد ده سال است. هر چه خوشگل باشد در خاک می‌گذارند و هر چه زشت هم باشد در خاک می‌گذارند.

سومین انتظار امام این است که به یاد قیامت باشید. باور کنیم یک روزی از هر پستی که هستیم پایین می‌آییم و باید جواب بدهیم. زیاد به فکر مرگ باشیم. بعضی‌ها می‌گویند فکر کردن به مرگ آدم را افسرده می‌کند، ولی من به این اعتقاد ندارم. «اَکثِروا ذِکرَ المَوت» ۴. مرگ سوت پایانی بازی دنیا است. هر کسی زیاد به یاد مرگ باشد تلاشش بیشتر می‌شود. در جامعه‌ای که یاد مرگ نباشد جلوه‌های دنیا پررنگ می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار