جانشین بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان در گفت و گو با بسیج اظهار کرد:

غربالگری یک میلیون و ۲۱۷ هزار و ۸۳۸ نفر در طرح شهید سلیمانی

کمیلی با اشاره به نقش موثر طرح شهید سلیمانی در کنترل کرونا، بیان کرد: تا کنون یک میلیون و ۲۱۷ هزار و ۸۳۸ نفر در طرح شهید سلیمانی غربالگری شده‌اند.
کد خبر: ۹۳۸۹۶۴۰
|
۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، فاطمه کمیلی، جانشین بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان سیستان وبلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج با اشاره به نقش موثر طرح شهید سلیمانی در کنترل کرونا، بیان کرد: تا کنون یک میلیون و ۲۱۷ هزار و ۸۳۸ نفر در طرح شهید سلیمانی غربالگری شده‌اند.

وی با بیان اینکه حضور بسیجیان و مردم در طرح شهید سلیمانی کمک شایانی به وزارت بهداشت کرد، افزود: در اجرای هر چه بهتر و با کیفیت‌تر طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ۱۱۶ پزشک، ۲۲۰ نیروی پرستار، ۲۸۹ بهورز و ۲ هزار و ۲۴۱ نفر نیروی بسیجی داوطلب در اقصی نقاط سیستان وبلوچستان سازماندهی و در این امر مشارکت داشتند.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه تاکنون ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش طرح شهید سلیمانی قرار گرفته اند، گفت: ۲ هزار و ۷۹ تیم در قالب ۴۷۸ تیم نظارتی، ۹۱۲ تیم حمایتی و ۶۸۹ تیم مراقبتی در این طرح حضور داشته‌اند.

کمیلی با بیان اینکه اجرای طرح شهید سلیمانی دستاورد‌های زیادی به دنبال داشت، تصریح کرد: در راستای مقابله با ویروس کرونا و کاهش مدت زمان انتظار برای تزریق واکسن، سپاه در راستای کمک به وزارت بهداشت و یاری رساندن به مردم اقدام به راه اندازی ۲۷ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در این خطه از کشور کرد تا شهروندان در اقصی نقاط مختلف بدون معطلی و یا تجمیع در مکان خاصی اقدام به تزریق واکسن کرونا کنند.

به گفته کمیلی، شناسایی بیماران در محلات و حضور پزشکان و تیم‌های مراقبتی با روحیه جهادی و بسیجی در منازل، ارائه مشاوره و بسته‌های حمایتی و ویزیت رایگان این خانواده‌ها، انجام تست‌های رپید و سایر موارد از دیگر اقدامات در راستای قطع زنجیره ابتلا به ویروس کرونا به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا تاکنون ۱۷ هزار و ۵۰۹ بسته بهداشتی در بین بیماران و افراد نیازمند شناسایی شده به صورت رایگان توزیع شده است، همچنین ۲۱ هزار و ۷۰۰ لیتر محلول ضدعفونی نیز تهیه و بکار گیری شده تا شاهد ریشه کنی هر چه سریعتر این ویروس منحوس باشیم.

جانشین بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان استان با اشاره به توزیع ۶۴۳ بسته معیشتی در تداوم رزمایش کمک‌های مومنانه بین نیازمندان، اظهار کرد: در این طرح هزار و ۴۱۷ پایگاه سلامت و ۵۹۴ پایگاه بسیج مشارکت چشمگیری داشتند.

این مسئول با اشاره به اینکه طرح شهید سلیمانی یک انسجام درونی و مشارکت ملی برای مقابله جدی با کرونا شکل داده است، خاطر نشان کرد: یکی از عوامل اصلی کاهش تعداد مبتلایان و مرگ‌ومیر‌ها را می‌توان طرح شهید سلیمانی عنوان کرد

ارسال نظرات
آخرین اخبار