نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: دشمنان سعی زیادی کرده اند تا مردم را با شهدا و ایثارگران و خانواده های گرانقدر این عزیزان بیگانه و جدا کنند ولی ملت ایران همچنان به آرمان‌های شهیدان والامقام پایبند هستند.
کد خبر: ۹۳۸۹۶۵۱
|
۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در آیین رونمایی از تابلوفرش منقش به تصویر سه هزار شهدای استان ایلام اظهار داشت: روح پاک شهدا ناظر بر اعمال و افعال ماست و برای بی نتیجه ساختن هجمه های دشمنان باید آرمان ها و سیره شهدا در بطن تار و پود زندگی همه ما عجین باشد.

وی افزود: نباید نام و یاد شهدا تحت تاثیر هجمه های دشمن به بوته فراموشی سپرده شود بلکه باید همگان تلاش کنیم تا نام و سبک شهدا زنده نگاه داشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار به بافت تابلوفرش شهدای استان اشاره و یادآور شد: این تابلوفرش ها یک اثر ماندگار هنری است که به خانواده های شهدا اهدا خواهد شد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام هم گفت: تمام برنامه ریزی ها برای برگزاری باشکوه کنگره سه هزار شهید استان ایلام صورت گرفته و استان آماده برگزاری یک رویداد بزرگ معنوی و فرهنگی است.

سردار جمال شاکرمی افزود: محتوای اجلاسیه ها و مهمانان مشخص شده و برای اجلاسیه های اقشار از وزرای مربوط به هر قشر دعوت شده است و در حاشیه اجلاسیه ها ۱۰ شب فرهنگی با اجرای نمایش و همچنین یک نمایشگاه دارای ۲۸ غرفه با موضوع وقایع جنگ تحمیلی در استان ایلام برگزار می شود و غرفه ادوات واقعی نظامی و موشکی از جمله بخش های این نمایشگاه است.

وی اظهار داشت: از دیگر شاخص ترین برنامه های کنگره تجمع سه هزار بسیجی جامعه ورزشکاران، اهدای ۴۰۰ سری جهیزیه به ارزش ۱۲ میلیارد تومان به نوعروسان محروم، تهیه و تدوین ۲ سرود در سطح ملی و اعزام جانبازان قطع نخاعی و خانواده های آنها به مشهد مقدس است.

شاکرمی یادآور شد: به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۴۳ خدمت مختلف در راستای کنگره تعریف شده که شرح این خدمات در قالب تابلوهایی به خدمت رهبری عرضه می شود که هم اکنون ۹۸ درصد ساخت این تابلوها اجرایی شده است.

 در این آیین از سه هزار تابلو فرش تمثال شهدا، ۱۵۲ عنوان کتاب و تابلو فرش نماد ایلام با حضور جمعی از ماداران شهدا و مسوولان استان رونمایی شد.

کنگره سه هزار شهید استان ایلام دهه اول اذرماه برگزار می شود.

اخبار مرتبط
ارسال نظرات