فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت؛ توجه ویژه به نماز ، قرآن، مسائل معنوی و اعتقادی یکی از اولویت‌های مهم سپاه است و هر چقدر در این خصوص پیشرفت کنیم در مجموعه نظامی هم پیشرفت خواهیم کرد.
کد خبر: ۹۳۸۹۷۹۳
|
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد؛ نخستین همایش نماز سپاه فتح استان با شعار " نماز نماد قدرت و اقتدار سپاه"  با حضور «آیت‌الله سید نصیر حسینی» نماینده ولی‌فقیه در استان، سردار «حمید خرم‌دل» فرمانده سپاه فتح استان، « حجت الاسلام سیروس حکمتی‌نیک» مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فتح استان، «سید جواد هاشمی» معاونت سیاسی و امنیتی استانداری استان و جمعی از مسئولان و فرماندهان نواحی امروز در یاسوج برگزار شد.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در این همایش ضمن خیرمقدم به حاضرین و تقدیر از حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه فتح به خاطر برگزاری این همایش گفت؛ برگزاری اجلاس سراسری نماز یک کار نیک و ارزشمند است. 

وی بیان کرد؛ نماز و مسائل معنوی در مجموعه سپاه امر بدیهی است و اگر امروز اجلاسیه نماز برگزار می‌کنیم بیشتر جنبه تاکیدی و ترویجی دارد.

سردار خرم دل ابراز داشت؛ سپاه به عنوان بازوی ولایت و اینکه وجودش وقف مردم و انقلاب است و معنویت برای این نهاد جایگاه ویژه و خاص دارد.
فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از ابتدای تشکیل سپاه پاسداران این موضوع سرلوحه فرماندهان سپاه، حوزه نمایندگی ولی فقیه و سایر رده ها قرار گرفته و دو روز در هفته را به مسایل اعتقادی و مذهبی اختصاص داده ایم. 

سردار خرم دل گفت؛ حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح استان با حساسیت موضوع مسائل معنوی و اعتقادی را پیگیری می کند .

وی افزود: در دو سه سال گذشته با حساسیتی که مجموعه نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح استان داشتند توانستیم در تمامی نواحی نمازخانه‌ها را تأمین، تعمیر و تجهیز کنیم و امروز ناحیه‌ای نداریم که نمازخانه مناسب نداشته باشد.

وی تصریح کرد؛ یک مسجد فاخر در سپاه فتح استان احداث شد و حسینیه ثارالله سپاه فتح در یاسوج نیز تعمیرات اساسی داشت که انجام گرفت و بسیار آراسته شده است. 

خرم‌دل افزود: من معتقدم مکان‌هایی که به دین و معنویت ربط دارد باید زیبا باشند، چرا که این اماکن متعلق به خداوند و اهل‌بیت علیهم‌السلام است و باید در خور و در شأن صاحبان باشد.

فرمانده سپاه فتح استان ابراز داشت؛ قدرت سپاه نه از موشک و تسلیحات است، اگر سپاه تا امروز توانسته به دشمن سیلی بزند همه از وجود معنویت است و انقلاب ما بر مبنای معنویت، دین و مکتب بنا شده‌است.
وی افزود: وضعیت ما در برخورداری از تسلیحات نظامی قابل قیاس با برخی کشورها نیست، اما با تکیه بر همین معنویت توانسته‌ایم محور مقاومت را تقویت کرده و در مقابل زورگویان با اقتدار ایستادگی کرده و دشمنان را مأیوس و ناامید کنیم.
سردار خرم‌دل گفت: پاسدار از روزی که به سپاه وارد می‌شود تا زمانی که بازنشسته می‌شود باید زیور معنویت را با خود همراه داشته باشد.
فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از جمله شاخص‌های انتخاب پایگاه الگو برگزاری نماز بوده و یکی از برنامه‌های اساسی ما انتقال پایگاه های بسیج به مساجد است.
سردار خرم‌دل ابراز داشت: ۸۳۰ گروه تربیتی حول محور مسجد در استان کهگیلویه و بویراحمد فعال است و از این مجموعه ۶۰۰ طلبه از سال ۹۳ تاکنون به حوزه‌های علمیه معرفی شده‌اند.
وی با بیان اینکه حلقه‌های صالحین و صادقین در مجموعه‌های سپاه فعال هستند، افزود: مسائل دینی به ما هویت می‌دهد، اگر در معنویت رشد داشته باشیم در همه مسائل توفیق قابل تحقق است.
وی بهترین جایگاه برای کارهای فرهنگی و معنوی را مسجد و بهترین مجری را روحانیت دانست و گفت: باید کارهای فرهنگی و دینی نماز را در اولویت قرار بگیرد و ارتباط روحانیت و فعالیت‌های معنوی را در جامعه گسترش بدهیم.
فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: دشمن تمام توان خود را علیه ما به کار گرفته است و در موضوع جنگ نرم باید تمام تلاش کنیم چرا که دشمن به جنگ فرهنگی، معنوی و اعتقادی برای زمین زدن ما روی آورده است و باید جوانان و جامعه را در مقابل چنین تهدیداتی ساماندهی کنیم.

انتهای پیام

 

ارسال نظرات