خبرهای داغ:
همدان-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: در طول هفته کتاب برنامه «سفیر کتاب» با حضور کارشناسان در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر اجرا خواهد شد و به مراکز فرهنگی و آموزشی کتاب اهدا خواهند کرد.
کد خبر: ۹۳۸۹۸۳۲
|
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، احمدرضا احسانی امروز در آئین اختتامیه جایزه قلم هگمتانه و انتخاب کتاب سال استان همدان ضمن تبریک به مناسب بیست و نهمین دوره کتاب جمهوری اسلامی با بیان اینکه اولین دوره انتخاب کتاب سال با عنوان جایزه قلم هگمتانه سال گذشته برگزار شد، اظهار داشت: همه آثار هنرمندان همدانی و یا آثار مربوط به همدان در طول یک سال جمع‌آوری شد.

وی با بیان اینکه امروز دومین دوره انتخاب کتاب سال برگزار می‌شود، گفت: امیدواریم این رویداد در سال‌های بعد هم استمرار داشته باشد و پربارتر و باشکوه‌تر برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ضمن تقدیر از حضار برای پاسداشت فرهنگ و هنر این مرز و بوم و پایتخت تاریخ و تمدن ابراز داشت: هنرمندان و نویسندگان در راستای هویت‌بخشی و شناساندن همدان در کشور و جهان مایه افتخار هستند.

وی با تاکید بر اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کار پشتیبانی را انجام می‌دهد، گفت: هنرمندان در رشته‌های مختلف به خصوص در حیطه نشر کتاب با آثار خود می‌درخشند و نام همدان را بالا می‌برند.

احسانی با اشاره به برنامه‌های هفته کتاب عنوان کرد: نمایشگاه بزرگ کتاب در ملایر با ۱۴ هزار عنوان کتاب با ۵۰ درصد تخفیف برگزار خواهد شد.

وی افزود: در طول هفته کتاب برنامه «سفیر کتاب» با حضور کارشناسان در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر اجرا خواهد شد و به مراکز فرهنگی و آموزشی کتاب اهدا خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه عصر کتاب با بزرگداشت استاد هادی گروسی در هفته جاری برگزار می‌شود، گفت: کاروان کتاب با همکاری نهاد کتابخانه‌ها با هدف بزرگداشت هفته کتاب برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در وادی فرهنگ و هنر هرقدر برنامه‌ریزی کنیم از ایده آل‌ها فاصله داریم، خاطرنشان کرد: تمام توان خود را در این راه خواهیم گذاشت تا با کمک هنرمندان آن طوری که در شأن مردم همدان است محقق کنیم.

احسانی با بیان اینکه در دومین جایزه کتاب سال استان ۵۶ عنوان اثر مورد ارزیابی قرار گرفته است که پس از داوری مرحله اول ۱۱ عنوان کتاب به مرحله دوم راه یافت، خاطرنشان کرد: پس از ارزیابی دقیق توسط حداقل دو نفر از داوران، چهار عنوان کتاب برگزیده و پنج عنوان کتاب شایسته تقدیر شد.

در پایان این مراسم با معرفی آثار برتر از هادی گروسی مولف کتاب واژه‌نامه همدان، محمد علی نوریون مولف کتاب «فرهنگ اصطلاحات عامیانه همدان»، علی اصغر حمدیه مولف کتاب «قهوه‌خانه در همدان» و لیلا نظری مولف کتاب «حاج جلال» تجلیل شد و در بخش آثار شایسته تقدیر نیز از زهرا پور شعبانیان مولف کتاب «مساجد تاریخی همدان»، خسرو محمدی مولف کتاب «خانه اربابی بهاءالملک»، ریحانه نوری مولف کتاب «عشق تقصیری ندارد»، مریم زرنشان برای «بیدمشک‌ها چقدر عاشقند» و علیرضا ذکاوتی قراگوزلو انتشار مجموعه مصاحبه «کتاب در روشنای دانش» تقدیر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات