رعیتی فرد گفت: برای رسیدگی به موضوع بدهی‌های شرکت آذرآب باید تصمیم سران سه قوه را داشته باشیم.
کد خبر: ۹۳۸۹۸۵۷
|
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛علی حسین رعیتی فرد معاون روابط کار وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی امروز در جریان بازدید از شرکت آذرآب و نشست با مدیریت و اعضای شورای کار این شرکت، با اشاره به ضرورت تلاش بیشتر و حمایت دولت برای برداشتن موانع از پیش پای چرخ تولید جهت تامین نیاز کشور و حتی حضور در عرصه صادرات اظهار کرد: این شرکت ها دارای کارگران ماهری هستند که می توانند در کنار تامین خدمات مهندسی داخل و نیاز صنایع کشور، در کشورهای همسایه نیز اتفاقات خوبی را رقم بزنند.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی دغدغه جامعه کارگری را درک می کند، گفت: این سازمان برای پرداخت بیمه و ... باید درآمد داشته باشد، اما تلاش می کنیم تا مشکلات حل شود و حتی در بحث بازداشت سند ملکی این شرکت که ارزشی حدود ۱۳۰ میلیارد تومان دارد اقداماتی انجام گیرد تا بتواند در زمینه دریافت ضمانت نامه های بانکی اقدام کند.

رعیتی فرد با اشاره به ظرفیت این کارخانه، توان نیروی انسانی و تجهیزات، گفت: در عرصه تولید و اقتصاد، رقابت حرف اول را می زند، مسلما در کشورهای دیگر، صنایع فعالند و با استفاده از ظرفیت های مدیریتی و مشکلات کمتر، بازارهای تولیدی را جذب می کنند. امیدواریم در عرصه رقابت کار اساسی صورت گیرد و تامین اجتماعی در مباحث مرتبط به خود همکاری کاملی با آذرآب داشته باشد تا کارگران و خانواده این جامعه با حداقل مشکلات درگیر باشند.

رعیتی فرد در خصوص چک های برگشتی و بدهی های آذرآب، گفت: رفع مشکل برخی بدهی ها نیازمند مصوبه دولت است که در این راستا دولت دوبار مجوز داده است، اما برای این موضوع باید تصمیم سران سه قوه را داشته باشیم.

معاون وزیر کار با بیان اینکه آذرآب بدهکار و تامین اجتماعی طلبکار است، اظهار کرد: امروز با مشکلات انباشته روبرو هستیم، قطعا تلاش و تاکید می کنیم که سازمان تامین اجتماعی هر نوع حمایت و همکاری را با شرکت داشته باشد. اگر این بدهی ها پرداخت نشود، قطعا سازمان تامین اجتماعی در پرداخت های خود به چالش بر می خورد، بر این اساس قطعا تلاش می کنیم با رایزنی با سازمان، بازداشت نامه ها را تعلیق کنیم، اما باید شرکت بدهی خود را طبق تقسیط صورت گرفته پرداخت کند. شاید بتوان جریمه را بخشید، اما اصل بدهی را باید بپردازد.

در این جلسه ساریخانی مدیر شرکت آذرآب مباحثی چون تحریم توسط بانک مرکزی و عدم صدور ضمانت نامه و گشایش های بانکی، نداشتن نقدینگی لازم، چالش های بیمه ای بازرگانی و عدم تقسیط جرائم بیمه ای و مشکلات حسابرسی بیمه ای، بدهی ۱۶۰ میلیارد تومانی به تامین اجتماعی که ۷۰ میلیارد تومان آن جریمه است، از دست رفتن پروژه های جدید به دلیل نداشتن ضمانت نامه، باقی ماندن و ترخیص نشدن مواد اولیه در گمرک، احکام بازداشت برای برخی از اعضای هیئات مدیره، بازداشت املاک شرکت از جمله سند ملکی آذرآب، شخص ثالث و حساب ها را از جمله چالش های این واحد صنعتی دانست.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات