مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی:
سرهنگ کریمی گفت: خوشبختانه کنگره شهدای استان مرکزی نهضت تولید کتاب در حوزه دفاع مقدس را راه اندازی کرد و بیش از ۱۹۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در طی دو سال گذشته به چاپ رسید.
کد خبر: ۹۳۸۹۸۶۲
|
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی عصر امروز (دوشنبه) در نشست ستاد گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت با موضوع رونمایی از کتاب «تازه داماد» اظهار کرد: هفته کتاب و کتابخوانی فرصتی ارزشمند برای تقویت و ترویج ارزش های اسلامی از طریق کتاب است چراکه کتاب یک وسیله فرهنگی است که بعد ترویجی و تبلیغی دارد و تقویت فرهنگ کتابخوانی موجب تقویت ارزش ها خواهد شد.

وی افزود: کتاب به جامعه روح می دهد و نامگذاری این ایام به عنوان هفته کتاب و کتابخوانی برکات فراوانی دارد که باید به نحو احسن از این فرصت طلایی استفاده کرد چراکه کتاب جان مایه اصلی فرهنگ جامعه است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی اظهار کرد: یکی از مناسبت هایی که در ستاد گرامیداشت مناسبت های ملی دفاع مقدس و مقاومت دیده شده هفته کتاب و کتابخوانی است و باید در راستای تقویت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از آن به خوبی استفاده کرد.

وی بیان کرد: در هفته کتاب و کتاب خوانی برنامه های متنوعی در استان مرکزی برنامه ریزی شده که مهمترین آنها رونمایی از کتاب در حوزه دفاع مقدس، برگزاری مسابقات کتابخوانی و نشست های تخصصی بررسی کتب در حوزه دفاع مقدس است که در طول این یک هفته برگزار خواهد شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: امروز نیازمند ترویج و تقویت فرهنگ کتابخوانی در جامعه هستیم و کتابخوانی باید به عنوان یک فرهنگ عمومی در بین مردم رایج شود و با ابزار کتاب می توانیم فرهنگ های ارزشی را در جامعه ترویج دهیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه کنگره شهدای استان مرکزی نهضت تولید کتاب در حوزه دفاع مقدس را راه اندازی کرد و بیش از ۱۹۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در طی دو سال گذشته به چاپ رسید.

کریمی گفت: در سالجاری تهیه ۶۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس با مشارکت ادارات و نهادهای استان مرکزی هدف گذاری شده و یکی از ضرورت های مهم امروز تشویق نویسندگان برای فعالیت در حوزه دفاع مقدس است که دستگاه های فرهنگی از ظرفیت نویسندگان بومی به خوبی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: نویسندگان و اهالی فرهنگ و هنر نقش مهمی در ترویج و تقویت فرهنگ های ارزشی و اسلامی در جامعه دارند چراکه میتوانند با به کارگیری استعدادها و توانایی های خود برای مخاطب تولیدات ویژه برای نسل جوان تولید کند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: رونمایی از کتاب «تازه داماد» که برگرفته از سیره شهید والامقام «مهدی جودکی» است در هفته کتاب و کتابخوانی نقش به سزایی در معرفی این شهید عزیز به نسل جوان دارد.

وی خاطر نشان کرد: شهید «مهدی جودکی» علاوه بر اینکه یک پاسدار و رزمنده ارزشی و متعهد بود یک ورزشکار با اخلاق بود و امروز بهترین الگو برای جوانان است و تهیه کتاب این شهید عزیز قطعا خیرات فراوانی برای جامعه خواهد داشت.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات