معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی:

اجرای بیش از ۱۶۶۲ویژه برنامه به مناسبت هفته بسیج در استان مرکزی/شعار محوری امسال بسیج پاره تن مردم است

سرهنگ پاسدار محمد گودرزی گفت:هفته بسیج از ۲۹ آبان آغاز و تا ۵ آذرماه ادامه دارد و بیش از ۱۶۶۲ برنامه در این هفته در سطح استان برنامه ریزی شده و همه شهرستان ها در این برنامه ها شرکت دارند.
کد خبر: ۹۳۹۰۰۰۸
|
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛سرهنگ پاسدار محمد گودرزی معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی در نشست خبری با حضور جمعی از اصحاب رسانه گفت:کلیدی ترین جمله مقام معظم رهبری در هفته اخیر مبنی بر این بود که بسیج کلید طلایی حل مشکلات کشور است، بسیج گره های زیادی را باز کرده و حضور آن تاثیر گذار بوده و در آینده به آن نیاز داریم.

وی افزود:شعار هفته بسیج امسال بسیج پاره تن مردم است که سوم آذر با عنوان بسیج،استقلال و آزادی، چهارم آذر با عنوان بسیج، سبک زندگی و پنجم آذر با عنوان بسیج، معنویت و اخلاق در هفته گرامیداشت بسیج نامگذاری شده است.

سرهنگ گودرزی تاکید کرد:در دهه های گذشته کار بسیج جهادی و بدون توقع اجر و مزد بوده و هست، بسیج نقش های متفاوتی دارد و در عرصه های زیادی نیز نقش داشته است.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله یاد آور شد:عرصه سازندگی و محرومیت زدایی، اقتصاد قاومتی، فرهنگی و اجتماعی، علم و فناوری، دفاعی و امنیتی، آموزش و توانمندسازی، راه اندازی صندوق های قرض الحسنه با سرمایه مردمی، جهاد روشنایی و... از جمله عرصه های فعالیت بسیج بوده است.

وی عنوان مرد:تحقق انتظارات و دغدغه های مقام معظم رهبری رویکرد مهم بسیج در فعالیت ها است و فعالیت در حوزه های امنیتی، نظامی، فراگیر و عمومی شدن بسیج و توسعه آن به همه مردم، توسعه بسیج به تمام سرزمین و جغرافیای کشور، مقابله با تهدیدات سیاسی و اقتصادی و... از جمله این انتظارات است.

سرهنگ گودرزی با بیان اینکه هفته بسیج از ۲۹ آبان آغاز و تا ۵ آذرماه ادامه دارد تصریح کرد: امسال بیش از ۱۶۶۲ برنامه در این هفته در سطح استان برنامه ریزی شده و همه شهرستان ها در این برنامه ها شرکت دارند.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله گفت:همایش سراسری نماز در مسجد ولایت اراک، برگزاری نمایشگاه و جشنواره نماز و انتخاب و معرفی پایگاه های نمونه در شهرستان محلات، اولین اجلاسیه شهدای مداح در شهرستان محلات، آبروی کوچه و افتخار محله، برگزاری نشست های بصیرتی و روشنگری در تمامی پایگاه ها، برگزاری کارگاه های سبک زندگی، سواد رسانه ای، فرزندآوری و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، دیدار با خانواده شهدا، مسابقات ورزشی در تمامی شهرستان ها، پیاده روی خانوادگی سراسری در ۵ آذرماه در دره گردو برای عموم مردم، اهدای خون، ارئه خدمات پزشکی رایگان در پایگاه های بسیج، ایستگاه های سلامت محور، تشدید طرح شهید سلیمانی در خصوص غربالگری و بیماری یابی، نهضت کمک مومنانه، برپایی غرفه های خدمات مشاوره ای و حقوقی، برگزاری میز خدمت در اماکن عمومی، برگزاری شیفت ایثار کارگری و... از جمله این برنامه ها در سراسر استان است.

وی بیان کرد:بیش از ۱۳۰۰ پروژه در ۴ سال گذشته در محرومیت زدایی در زمینه های مختلف از جمله ایجاد راه ها، مسکن، پل، راه روستایی و... انجام شده و همچنین در دو سال گذشته بیش از ۱۰۰ کیلومتر کانال آب روستایی نیز انجام شده که اینف اقدام از اتلاف حدود ۳۰ درصد منابع آب کشاورزی جلوگیری کرده است.تهیه و توزیع ۱۵۰۰ سری جهیزیه از دیگر اقدامات بوده است که این اقدام در مراحل مختلف در دستور کار است.

سرهنگ گودرزی اظهار داشت:امسال در هفته بسیج نیز ۱۳۰ پروژه با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان محرومیت زدایی شامل مسکن محرومان و آسیب دیدگان و محرومان، خطوط انتقال آب و ... نیز در سطح استان افتتاح خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله خاطر نشان کرد:بیش از ۶ میلیون ماسک در زمان کمبود ماسک در سطح استان از شسوی بسیجیان تولید و رایگان توزیع شد و تا به الان ۳۸۰ هزار سبد معیشتی تهیه و بین نیازمندان توزیع شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار