مدیرکل ورزش و جوانان لرستان با بیان اینکه ۲۳۶ شهید ورزشکار در سطح استان داریم، گفت: طبق بررسی های انجام شده شهدای ورزشکاری داریم که به تازگی اطلاعات آنها به ما ارائه شده و آمار جدیدی به آنها اضافه می‌شود و نیازمند به روزرسانی است.
کد خبر: ۹۳۹۰۰۷۸
|
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حشمت‌اله امان الهی امروز در نشست خبری دومین یادواره شهدای ورزشکار لرستان با اشاره به برگزاری یادواره شهدای ورزشکار لرستان در هفته پیش رو اظهار داشت: در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این یادواره شهدا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه  ۲۳۶ شهید ورزشکار در سطح استان داریم گفت:  طبق بررسی های انجام شده شهدای ورزشکاری داریم که به تازگی اطلاعات آنها به ما ارائه شده و  آمار جدیدی به آنها اضافه می‌شود و نیازمند به روزرسانی است. 

مدیرکل اداره کل ورزش و جوانان لرستان بیان کرد:شهدای ورزشکار، شهدایی هستند که مدال آنها پلاکشان شد و در زمان جنگ و دفاع مقدس حضور داشتند و فرهنگ ایثار و شهادت باید با ترویج زندگینامه شهدا به نسل جدید ادامه پیدا کند. 

وی عنوان کرد: یکی از راههای مقابله با تهاجم فرهنگی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان است که جامعه ورزشکار در این راستا قدم برداشته است.

امان الهی با بیان اینکه کمبودهایی در زمان جنگ و اکنون نیز  در دوران کرونا وجود دارد، بیان کرد:  ورزشکاران ما با کلی تلاش خود را به مسابقات ملی و جهانی می‌رساند و وقتی پای سکوی قهرمانی می‌آیند مدال خود را به شهدا اهدا می‌کند  و نمونه این فرهنگ غنی را در استان زیاد داشتیم. 

وی گفت:  با توجه به برگزاری کنگره ۶۳۰۰ شهید لرستان جلسات مختلفی داشتیم  و مصوب کردیم تمام برنامه‌های ورزشی باید با یاد و نام کنگره ۶۳۰۰ شهید باشد که یادواره شهدای ورزشکار نیز ذیل این  کنگره برگزار می‌شود. 

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان با بیان اینکه ۴ کمیته تخصصی برای یادواره در نظر گرفتیم، عنوان کرد:۱۸ دستگاه اجرای متولی هستند و باید همکاری کند. 

وی با بیان اینکه ما بنا نیست برای شهدا کاری کنیم ما نیازمند کمک آنها هستیم و باید متوسل شویم افزود: ما باید فرهنگ سازی کنیم، جوانی که بدون خواسته ای به جنگ رفته و شهید شده قطعا قابل تقدیر است و باید به دنبال  انتقال زندگینامه و سبک زندگی این شهدا به نسل جوان باشیم. 

امان الهی گفت: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و نکات ارزنده زندگی‌نامه شهدا وظیفه ما است و بعد از یادواره و کنگره نیزباید ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به برگزاری اردوهای متعدد ورزشی اضافه کرد: سرانه ورزشی لرستان ۶۱ سانتیمتر است و برای افزایش یک سانتیمتری به این سرانه نیازمند ایجاد ۱۸ هزار متر فضای جدید هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات