مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع):
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع) با بیان اینکه حضرت معصومه (س) نمونه ای عالی از طهارت و پاکی است، گفت: ایشان دومین زنی است که به نص اهل بیت (ع) دارای مقام شفاعت است.
کد خبر: ۹۳۹۰۰۹۲
|
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام والمسلمین یدالله معصوم خانی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع) ضمن عرض تسلیت به مناسبت وفات حضرت معصومه (س) گفت: حضرت فاطمه بنت موسی بن جعفر (ع) ملقب به فاطمه از امامزادگان مشهور و معروف محسوب می شود.

حضرت معصومه (س) نمونه ای عالی از طهارت و پاکی است

وی افزود: مادرش حضرت نجمه (س) و برادرش امام رضا (ع) بود. ایشان در سال ۲۰۱ هجری وقتی مأمون عباسی امام رضا (ع) را به عنوان ولیعهد خود تعیین کرد، به دعوت آن حضرت برای دیدار برادر عازم خراسان و در راه بیمار شد و در دهم ربیع الثانی در سن ۲۸ سالگی وفات کرد و در شهر مقدس قم به خاک سپرده شد.

حجت الاسلام والمسلمین معصوم خانی مطرح کرد: برخی علت درگذشت ایشان را مسمومیت و برخی غم و اندوه، شهادت برادران و برادرزادگان خویش در ساده توسط ماموران عباسی دانسته اند.  حضرت معصومه (س) دارای شخصیتی رفیع و والامقام است به طوری که ائمه طاهرین (ع) از این بانو، با جلالت و تکریم یاد کرده اند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع) عنوان کرد: این بانوی بزرگوار پرورش یافته دامان اهل بیت عصمت و طهارت است و از کودکی تحت تعلیم و تربیت امام موسی کاظم (ع) و امام رضا (ع) قرارگرفت.

وی افزود: حضرت معصومه (س) از جهت شخصیت فردی و کمالات روحی به آنجا رسید که شیخ عباس قمی درباره ایشان می گوید: بر حسب آنچه به ما رسیده افضل فرزندان موسی بن جعفر (ع) بعد از امام رضا (ع) سیده جلیله معظمه، فاطمه بنت موسی (ع) معروف به معصومه (س) است.

حجت الاسلام والمسلمین معصوم خانی بیان کرد: از فضایل حضرت معصومه (س) مقام شفاعت آن حضرت است. ایشان بعد از فاطمه زهرا (س) دومین زنی است که به نص اهل بیت (ع) دارای مقام شفاعت است. حضرت معصومه (س) نمونه ای عالی از طهارت و پاکی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع) ادامه داد: این تعبیرات تنها شرافت خانوادگی آن حضرت را بیان نمی کند بلکه بیانگر آن است که از نظر مقامات عالی معنوی و ملکوتی آن حضرت فرزند روح و جسم پیامبر اکرم (ص)، حضرت زهرا (س) و حضرت خدیجه (س) است.

حجت الاسلام والمسلمین معصوم خانی خاطرنشان کرد: زمانی که حضرت معصومه (س)در ساوه بیمار می شود به اطرافیان خود می فرماید: مرا به قم ببرید. آنگاه این روایت را بیان فرمودند: از پدرم شنیدم که فرمودند: قم مرکز شیعیان است.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات