خبرهای داغ:
سردار آتانی گفت: نباید میزان عاطفه ما نسبت به حاج قاسم باعث شود که مولفه عقلانیت شهید سلیمانی پنهان شده و برای نسل‌های آینده مجهول باقی بماند.
کد خبر: ۹۳۹۰۲۲۸
|
۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سردار سرتیپ پاسدار رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، در دیدار با دبیران اجرایی و علمی همایش بین‌المللی مقاومت و جهان آینده که در دفتر فرماندهی سپاه صاحب‌الأمر(عج) برگزار شد، اظهار کرد: باید خیلی مواظبت کنیم که این همایش نگاه سطحی و شعاری به شخصیت فرمانده بزرگ جهان اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه «باید پرقدرت و اثرگذار برای حاج قاسم سلیمانی کار کنیم» گفت: 500 صفحه از اظهارنظرها، آرا و اندیشه‌های شخصیت‌های داخلی، ملی و بین‌المللی از جمله مراجع عظام، فرماندهان نظامی همرزم شهید سلیمانی، استادان دانشگاه و مسئولان وزارت خارجه را درباره شخصیت شهید سلیمانی جمع‌آوری کردیم که در رسانه‌ها منتشر شده است.

سردار رفیعی آتانی اضافه کرد: خیلی از افراد اعتقاد دارند شخصیت مشهور و جهانی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی باعث شده چنین نظراتی درباره شخصیت شهید سلیمانی داده شود؛ در حالی که تطبیق آرا و نظرات شخصیت‌های یاد شده با کلام معظم رهبری درباره حاج قاسم ما را به کلید واژه پرتکرار و پرمعنایی می‌رساند که نشان‌دهنده وجه عمیق و بزرگ شخصیت این شهید بزرگوار است.

وی ادامه داد: با استفاده از کلیدواژه‌های مشترک در بیانات رهبری و شخصیت‌های ملی و جهانی به یک دسته‌بندی کلی در مورد ابعاد شخصیتی و انقلابی حاج قاسم سلیمانی رسیدیم که این دسته‌بندی را تحت عنوان «طرح اندیشه کلی حاج قاسم» در اختیار بنیاد حاج قاسم و ستاد کل نیروهای مسلح قرار دادیم.

مولفه عقلانیت شهید سلیمانی نباید برای نسل‌های آینده مجهول بماند

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الأمر(عج) در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر اینکه باید جلوی زیادی احساسی صحبت کردن درباره شخصیت حاج قاسم سلیمانی گرفته شود، گفت: نباید میزان عاطفه ما نسبت به حاج قاسم باعث شود که مولفه عقلانیت شهید سلیمانی پنهان شده و برای نسل‌های آینده مجهول باقی بماند.

سردار رفیعی آتانی با اشاره به طرح مکتب حاج قاسم از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: در دومین همایش مقاومت و جهان آینده جا دارد به سلوک فردی حاج قاسم سلیمانی پرداخته شود و اینکه چطور سردار سلیمانی در نشست و برخاست خود با اشخاص مردمی، سیاست‌مداران و فرماندهان بزرگ آنها را جذب خود می‌کند و حتی شیوه خاصی در هدیه دادن دارد و انگشتر حاج قاسم به یک نماد برای مقاومت بدل شده است.

وی ادامه داد: حاج قاسم در نامه‌نگاری با نزدیکان خود ضمن اینکه بحث‌های عاطفی را مطرح می‌کند، مبانی اعتقادی و جهادی خود را هم درست توضیح می‌دهد و در کنار اینکه پدری مهربان است، نقش اعتقادی خود را فراموش نمی‌کند.

سردار رفیعی آتانی با بیان اینکه حاج قاسم بیشتر از خانواده‌اش در کنار مردم ستمدیده و مظلوم زندگی کرد، یادآور شد: این روحیه حاج قاسم یکی از حلقه‌های مفقوده امروز تعامل مردم و مدیران است که باید در چنین همایش‌های تبلیغ و ترویج شود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها