دست از نواهای دفاع مقدس بردارید و بگذارید میراث‌های باقی‌مانده سال‌های حماسه و جهاد، برای ملت محفوظ بماند.
کد خبر: ۹۳۹۰۴۸۹
|
۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱

خبرگزاری بسیج:«غلامرضا بنی‌اسدی»  پیشکسوت دفاع مقدس/ چندی است که کلیپی در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود و در آن، هنرمندی آن با لباس روحانیت!! در یک مجلس عروسی، به تقلید از نوای تاریخی و پرشور و حماسه «ای لشکر صاحب زمان، آماده‌باش، آماده‌باش» با همان ریتم و آهنگ می‌خواند که «آقاداماد مهربان، آماده‌باش، آماده‌باش» ابن قبیل رفتارها با هر توجیه و تفسیری خطا بوده و سبب می‌شود، سرمایه‌های معنوی مردم ایران مورد تمسخر بیشتری قرار بگیرد.


نسل ما با این نوا، خود را در شمار لشکر صاحب زمان می‌دانست و برای جهاد مقدس آماده می‌شد و هنوز هم با این شور حماسی، خاطرات عاشورایی خود را تجدید می‌کند و به همین خاطر، برای ما سخت است که ببینیم برخی‌ها به هر نام و عنوان، این خاطرات و این آهنگ‌ها را که میراث معنوی یک ملت است به بازی بگیرند. به این عزیزان باید گفت که دست از نواهای انقلاب و دفاع مقدس بردارید و بگذارید که میراث‌های باقی‌مانده سال‌های حماسه و جهاد، برای ملت محفوظ بماند. ما با این نوا نوحه می‌خواندیم و در رثای شهدایمان بر سر و سینه می‌زدیم و اکنون اگر قرار است که سوری برگزار باشد، بهتر است که وزن این نواهای جاودانه را رها کنید.

بزرگی از اهل‌قلم و معرفت در مواردی از این دست می‌گفت که «اَلباطِلُ يَموتُ بِتَركِ ذِكرَه» که اهل باطل را می‌توان با فراموش كردن و بی‌اعتنایی از ميان برد و تأکید داشت که این قبیل رویدادهای اسف‌بار باید ناگفته بماند تا به‌نوعی اشاعه فحشا نشود. در اصالت کلام، این سخن حرف حقی است اما اینجا فحشا شیوع پیدا کرده است و آنچه ما می‌گوییم، اعتراضی است به این قبیل رفتارها و باید این اعتراض‌ها را آن‌قدر گسترده و صدا را چنان بلند کرد که غافلان بیدار شوند و دست بشویند از این برنامه‌ها و آنانی هم که تعمد دارند، بر خود بلرزند و بدانند که جامعه نسبت به حفظ میراث معنوی خود حساس است و لشکر صاحب زمان (عج) هنوز هم کاملاً آماده است.

بازی گرفتن

بازی گرفتن


لازم به ذکر است: نوحه "ای لشکر صاحب زمان آماده باش آماده باش..."بی‌شک یکی از ماندگارترین نوحه‌های دهه شصت و سال‌های حماسه و خون است. نوحه‌ای که با صدای حماسه خوان آن سال ها "حاج صادق آهنگران" و با شعری از شاعر انقلابی مرحوم "حبیب‌الله معلمی" در حافظه شنیداری ملت انقلابی ایران ثبت شده است.

 

 

 
ارسال نظرات