مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهداء آذربایجان غربی گفت: به مناسبت هفته بسیج 850 برنامه در30 عنوان توسط حوزه ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج خواهران آذربایجان غربی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۳۹۰۸۰۲
|
۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱

صفیه محمودزاده امروز در گفت و گو با خبرنگار ما در ارومیه ضمن تبریک ایام به مناسبت فرا رسیدن چهل و دومین سالگرد هفته بسیج محضر تمامی بسیجیان استان با اشاره به اینکه «بسیج پاره تن مردم» شعار محوری هفته بسیج است، اظهار کرد: بهره گیری از بیانات و تدابیر حضرت امام خامنه ای(مدظلله العالی) برای تبیین جایگاه و نقش آفرینی بسیجیان زن در گام دوم انقلاب اسلامی از مهمترین سیاست ها در اجرای برنامه ها است.

وی هفته بسیج را فرصت مناسبی برای بازبینی و تبیین فرهنگ، ارزش های بسیجی و تجدید میثاق با آرمان شهدای معظم و امامین انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد: تبیین نقش زنان در تمدن نوین اسلامی و گفتمان سازی الگوی سوم زن مسلمان زن نه شرقی، نه غربی یکی دیگر از شاخصه ها و راهبرد های اصلی برنامه های این هفته ی بسیج جامعه زنان در استان است.

محمودزاده بهره گیری حداکثری از رسانه‌ها، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای بیان دستاوردها، ظرفیت‌ها و عملکرد ۴۲ ساله بسیج جامعه زنان را از دیگر سیاست های پیش رو این سازمان در این هفته اعلام داشت و اظهار کرد: این تبیین توسط بسیجیان فعال فرهنگی، اجتماعی، زنان کارآفرین بسیجی، نخبگان علمی و قرآنی و ... صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه به تعداد برنامه های اجرایی زنان بسیجی در این هفته در سطح استان اشاره کرد و گفت: امسال به مناسبت هفته بسیج 850 برنامه در 30 عنوان در قالب های متنوع و دربرگیرندگی گسترده تمام زنان استان در سطح 17 شهرستان استان اجرایی خواهد شد.

این مسئول استمرار کمک‌های مومنانه از قبیل تهیه و توزیع بسته های آموزشی، معیشتی، بهداشتی، اهداء جهیزیه و توزیع غدای گرم را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد و گفت: استمرار و تشدید طرح ارزشمند شهید سلیمانی با هدف کمک به مدافعان سلامت برای مقابله با شیوع بیماری کرونا به عنوان یکی از مهمترین اقدامات موثر بسیج جامعه زنان در یاری رسانی به مردم در این هفته خواهد بود.
محمودزاده اجرای مراسم عطرافشانی مزار شهدای زن، برگزاری یادواره شهدا در قالب برنامه شهید آبروی محله و افتخار کوچه‌ها را به عنوان برنامه‌های محوری در این هفته یاد کرد و گفت: تجلیل از بسیجیان، برپایی نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی زنان کارآفرین، دیدار با امامان جمعه و جماعت، سرکشی از خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی، غبارروبی مزار شهدا از سایر برنامه های این هفته است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهداء آذربایجان غربی با بیان اینکه بسیج از مردم و برای مردم است و همین امر نیز قوت و اقتدار بسیج را دوچندان کرده است گفت: در همین راستا میز های خدمت متعدد در زمینه های مشاوره های فردی، گروهی، خانوادگی و حقوقی در تمام رده های بسیج جامعه زنان به مردم دائر خواهد شد.

محمودزاده راه اندازی پویش" مادرم به خانه بر می گردم" را از دیگر برنامه های شاخص این سازمان در هفته بسیج عنوان کرد و گفت: این پویش با هدف آزادی زنان معسر در بند جرایم غیرعمد با شعار "نجات یک مادر ، نجات یک خانواده، نجات یک جامعه» است ایجاد شده است.
این مسئول با بیان اینکه، فقدان مادر در خانواده آسیب‌های اجتماعی متعددی به همراه دارد، که به طور معمول تبعات منفی این موضوع‌، فراتر از خانواده می‌رود و به بستر جامعه راه پیدا می‌کند افزود: با توجه به اینکه بانوان نقش تربیتی فرزندان و نسل آینده را بر عهده دارند، دور بودن آنها از فرزندان، نه‌تنها اولاد بلکه اعضای خانواده را در حالت سردرگمی قرار می‌دهد، که در این میان وقتی دوری به خاطر یک خطای مالی، چک برگشتی و بدهکاری باشد، به طور قطع فشار مضاعفی بر اعضای خانواده به ویژه فرزندان کوچکتر وارد می‌کند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهداء آذربایجان غربی همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت هنر در تربیت نسل جوان تراز انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: در همین زمینه جشنواره سرود بچه های حاج قاسم سلیمانی با رقابت 25 گروه سرود از پایگاه های بسیج خواهران حوزه ۵ عفاف ارومیه روز پنج شنبه 27 آبان ماه برگزار شد.

وی همچینین با اعلام این خبر که در هفته بسیج دو مهد قرآنی در سطح استان افتتاح خواهد شد، گفت: متاسفانه دشمنان انقلاب در بحث تهاجم فرهنگی برای نسل نونهال برنامه ریزی کرده اند و بسیاری از خانواده های ایرانی به این قضیه معترض بودند بر همین اساس دغدغه ای ایجاد شد تا مهدهایی تاسیس کنیم که کودکان در مسیر ارزش های انقلاب و دین اسلام تربیت شوند.

محمودزده برگزاری نشست های تخصصی در حوزه آسیب های اجتماعی را از سایر برنامه های این ایام نام برد و اظهار داشت: این نشست ها با محوریت پنج آسیب اجتماعی طلاق، کاهش جمعیت، بالا رفتن سن ازدواج، اعتیاد و کاهش تقید به حجاب و عفاف برگزار می شوند.
انتهای پیام

ارسال نظرات