خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

نیازمند مدیران دغدغه‌مند در عرصه فرهنگ هستیم

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در عرصه فرهنگ نیازمند مدیران دغدغه‌مند هستیم، گفت: روش‌های تربیتی باید متناسب با نسل جدید به روز رسانی شود.
کد خبر: ۹۳۹۰۸۰۵
|
۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله حبیب الله شعبانی‌موثقی در جمع شبکه افسران جبهه فرهنگی استان همدان با عنوان رویداد قیام که به همت ستاد مردمی جبهه مردمی فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برگزار شد، با بیان اینکه فرهنگ معنای عام دارد و خیلی از مسائل را در بر می‌گیرد، اظهار داشت: تاثیرپذیری مسائل فرهنگی که جنبه تربیتی دارد بدون اخلاص امکان‌پذیر نیست.

وی بیان کرد: انسان باید اخلاص خود را تقویت کند و از خود بپرسد که چرا در عرصه فرهنگی فعالیت می‌کند، چرا که هواهای نفسانی و شیطان انسان را فریب دهند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه هیچ کس هیچ کاری را بدون اراده پروردگار نمی‌تواند انجام دهد، گفت: فعالیت فرهنگی طبیعتاً آثار بیرونی کمتری دارد و در جامعه نمود بیرونی کمتری دارد.

وی با تاکید بر اینکه در مسائل فرهنگی به نتیجه‌ها توجه نکنید، عنوان کرد: ما در مسائل فرهنگی باید تکلیف محور باشیم و خود را موظف بدانیم که در عرصه فرهنگی کار کنیم.

شعبانی با بیان اینکه غالباً کارهای فرهنگی جنبه دینی دارد، ابراز داشت: در کارهای فرهنگی باید اندیشه، عقاید، سبک زندگی، احساسات و ... که منطبق بر آموزه‌های دینی است حفظ و دفاع کنیم.

وی افزود: مدیر فرهنگی باید اندیشه، اعتقادات، سبک زندگی و ... که منطبق با آموزه‌های دینی نیست و تحت تاثیر جامعه غربی قرار گرفته است تغییر دهد که در مسیر حق قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه تحقق این هدف نیازمند برنامه‌ریزی است، گفت: مدیران فرهنگی باید با برنامه‌ریزی آگاهانه، سنجیده و مبتنی بر الگوهای کلان فرهنگی حرکت کند و با کارهای روزمره این مهم محقق نمی‌شود.

وی یکی از اشکالات اساسی در عرصه فرهنگ را انجام فعالیت‌ها به صورت بخشی و غیر منسجم دانست و عنوان کرد: با برنامه‌ریزی فرهنگی این اشکالات رفع خواهد شد؛ باید با ارائه مدل برنامه‌ریزی فرهنگی، فعالیت‌های متفرق فرهنگی هم افزایی شود.

شعبانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید ساختارهای فرهنگی کشور باید اصلاح شود، عنوان کرد: بعد از 40 سال در عرصه فرهنگ حکمرانی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اولویت فرهنگی در کشور مشخص نیست، گفت: مدیر واحد فرهنگی در رأس کار وجود ندارد که اولویت شناسی کند که در کف میدان اجرایی شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه با وجود مدیر کارآمد ساختارها اصلاح خواهد شد، ابراز داشت: دغدغه فرهنگی اولویت مدیران نیست.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی باید زیر مجموعه شورای فرهنگی صورت پذیرد، تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی در سطح استان باید در رأس هرم فعالیت‌های فرهنگی قرار بگیرد و مدیریت کند.

شعبانی با تاکید بر اینکه با تقویت جایگاه شورای فرهنگی فعالیت‌های فرهنگی انسجام می‌یابد، گفت: یکی از شاخصه‌های برنامه‌ریزی فرهنگی این است که حرکت باید عمومی باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما باید راهکاری پیدا کنیم که مجموعه‌های مردمی در میدان را زیر مجموعه قرارگاه خاتم انسجام بخشیم که کارآمدی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در عرصه فرهنگ نیازمند مدیران دغدغه‌مند هستیم، عنوان کرد: روش‌های تربیتی باید متناسب با نسل جدید به روز رسانی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار