خبرهای داغ:
جانشین واحد خواهران معاونت پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی استان قزوین؛
محدثه ربانی گفت: در جهت هماهنگی و هم افزایی بین مجموعه‌های دانشگاهی، مجموعه‌های حاکمیتی و فراهم آوردن شرایط لجستیکی و اجرایی برنامه‌های این طرح در سراسر کشور، قرارگاه راهیان پیشرفت از سوی بسیج دانشجویی در استان قزوین راه اندازی شد.
کد خبر: ۹۳۹۰۸۱۸
|
۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷

قزوین_ محدثه ربانی، جانشین خواهر معاونت پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج بیان کرد: ضرورت ایجاد قرارگاه راهیان پیشرفت
با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای امیدآفرینی و تقویت روحیه خودباوری در دانشجویان و اساتید با برگزاری بازدیدها و اردوهای علمی فناوری لازم شد تا قرارگاهی جهت هماهنگی و هم افزایی بین مجموعه های دانشگاهی ، مجموعه‌های پیمانکار پروژه های بزرگ، صنایع بزرگ و مجموعه‌های حاکمیتی ایجاد شود.

وی گفت: علاوه بر این فراهم آوردن شرایط لجستیکی و اجرایی برنامه های این طرح در سراسر کشور ، ملاحظاتی دارد که ضرورت ایجاد این قرارگاه را بیشتر می‌کرد. همچنین گفتمان سازی و جریان سازی که از خواسته های مقام معظم رهبری است از ضروری ترین وظایف بر زمین مانده است که جز با هماهنگی با اصحاب رسانه و فضای مجازی و صدا و سیمای جمهوری اسلامی امکان پذیر نمی باشد، لذا وجود این قرارگاه بیش از پیش حس شده بود. بر همین اساس سازمان بسیج دانشجویی قرارگاهی با نام قرارگاه راهیان پیشرفت را راه اندازی کرد.

جانشین واحد خواهران معاونت پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی استان قزوین، اظهار کرد: با عنایت به اهمیت مسئله و خودباوری و دغدغه مقام معظم رهبری پیرامون شناسایی دستاوردهای علمی انقلاب اسلامی و معرفی آن برای آحاد ملت و لزوم نقش‌آفرینی قدرت علمی برای پیشرفت کشور قرارگاه راهیان پیشرفته بسیج دانشجویی برای ارتقاء سطح کیفی و افزایش خودباوری در فعالیت‌های علمی دانشجویان شکل گرفته است.

وی افزود: نهضت راهیان پیشرفت با دو راهبرد در امسال انجام خواهد شد که شامل شناسایی دستاوردهای برجسته در سطح استان و بستر سازی و پشتیبانی از برگزاری نشست های تخصصی، بازدیدها، اردوهای علمی با تمرکز بر روایت پیشرفت‌های علمی انقلاب اسلامی و ترویج روحیه ما می توانیم و اتکا بر توان داخل می باشد.

ربانی با اشاره به اهداف راهیان پیشرفته عنوان کرد: تقویت روحیه خودباوری و ما می توانیم و امید آفرینی در عموم جامعه ایران به خصوص دانشجویان سراسر کشور، معرفی دقیق تر دستاوردهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران و پیشرفت‌های فناورانه و نوآورانه ایران اسلامی در قالب های متنوع، آشنایی دقیق تر دانشجویان و آشنایی تخصصی دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اساتید با صنایع و پروژه های مهم کشور ، ارائه جنبه عملی علوم مهندسی و پایه در کنار جنبه تئوری آن از جمله اهداف طرح می باشد.

وی اضافه کرد: مخاطبین طرح راهیان پیشرفت از سویی شامل دانشجویان کارشناسی رشته های فنی-مهندسی و علوم پایه ،رشته های مدیریت ، از سوی دیگر شامل دانشجویان ،فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی و اساتید دانشگاه های فنی -مهندسی ،علوم پایه و رشته های مدیریت می باشد. البته بخشی از این طرح برای عموم جامعه ایران نیز مناسب است.

ربانی خاطرنشان کرد: طرح راهیان پیشرفت شامل سه بخش عمومی، دانشجویی و تخصصی است که بخش دانشجویی برای دانشجویان کارشناسی دانشگاه ها در قالب سه بخش برنامه ریزی شده که شامل بازدیدهای یک روزه دانشجویی از پروژه‌های بزرگ و کارخانجات مهم کشور که برنامه ریزی این بازدیدها بر عهده دفاتر و حوزه های بسیج دانشجویی دانشگاه ها است.

وی افزود: همچنین اردوهای کشوری راهیان پیشرفت که به صورت سالانه بازدید از پروژه ها و کارخانجات استراتژیک کشور با حضور دانشجویان کارشناسی منتخب دانشگاه‌های کشور در ۳ الی ۴ روز برگزار خواهد شد. برنامه ریزی و برگزاری این برنامه بر عهده قرارگاه راهیان پیشرفت کشور است.

ربانی گفت: همچنین برنامه های ترویجی و گفتمان سازی راهیان پیشرفت به صورت برنامه درون دانشگاهی در قالب های متنوعی از جمله برگزاری همایش مانند همایش روز فناوری هسته‌ای یا بزرگداشت شهدای علمی و یا بزرگداشت دستاورد علمی برگزار می شود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها