خبرهای داغ:
امام جمعه همدان:

مدیران میانی دولت باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند

همدان-امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه مدیران میانی دولت باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند، گفت: مدیران چه قرار است بمانند و چه تغییر کنند باید تعیین تکلیف شوند تا بدانند چه می‌کنند.
کد خبر: ۹۳۹۰۸۸۸
|
۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در خطبه‌های  نماز عبادی سیاسی جمعه همدان اظهار داشت: در فضای رسانه‌ای امروز عملکرد دولت سیزدهم مطرح است و حتی مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه دولت فعلی در برخی از عرصه‌ها موفقیت‌های خوبی داشته است،  تصریح کرد: این دولت در مناسبات‌های بین‌المللی رویکردی مبتنی بر آموزه‌های انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام (ره) داشته است.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه دولت در زمینه واردات و سرعت واکسیناسیون عمومی عملکرد خوبی داشته است، عنوان کرد: دولت در زمینه مدیریت جهادی و کنار مردم بودن هم عملکرد خوبی دارد به طوری که تاکنون به ۱۰ استان سفر و به مشکلات مردمی رسیدگی کرده است.

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید چند مسئله را مورد توجه قرار دهند، تصریح کرد: همچنان شاهد گرانی‌های سرسام‌آور و غیرمنطقی هستیم که لازم است مدیران برای برطرف کردن این مشکلات اقدامی فوری داشته باشند.

شعبانی با بیان اینکه ۴۰ میلیون نفر در کشور با بورس ارتباط دارند و سرمایه برخی از مردم در این راه آسیب دیده است، گفت: باید تدابیری برای بهبود وضعیت بورس کنند.

وی با تاکید بر اینکه مدیران میانی دولت باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند،  اظهار داشت: مدیران چه قرار است بمانند و چه تغییر کنند باید تعیین تکلیف شوند تا بدانند چه می‌کنند.

امام جمعه همدان به اهمیت تعیین وزیر آموزش و پروش و وضعیت دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: باید هر چه سریع‌تر وضعیت این وزارتخانه مشخص شود.

وی به دیدار مقام معظم رهبری با نخبگان اشاره کرد و تصریح کرد: مدیران رویکرد رهبر را در حمایت از نخبگان الگوی عملی خود قرار دهند و از مهاجرت و فرار نخبگان جلوگیری کنند.

شعبانی با تاکید بر اینکه نباید فقط با کار‌های شعاری از نخبگان حمایت کرد، گفت: عدم درک مسئولان از جایگاه نخبگان مهم‌ترین مشکل قشر نخبگان است.

وی با بیان اینکه برخی رانت‌خواران اقتصادی برای ورود نخبگان به عرصه تولید و اقتصاد سنگ‌اندازی می‌کنند،  اظهار داشت: نخبگان در گیر و دار کار‌های اداری نباید معطل شوند.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه غفلت از جامعه نخبگان یک خیانت به کشور است، تصریح کرد: ثروت ما معدن و زمین‌های کشاورزی نیست بلکه فکر و خلاقیت نخبگان است که با تولید و اختراع می‌توانند ثروت آفرینی کنند.

وی افزود: کشور‌های دیگر نخبگان ما را جذب می‌کنند، چون برایشان صرفه اقتصادی و ثروت آفرینی دارد.

شعبانی با بیان اینکه برنامه اینستاگرام حاصل طراحی یک ذهن خلاق و جوان نخبه است، عنوان کرد: این برنامه سالیانه چندین  میلیارد دلار درآمد دارد که برابر با یک سوم بودجه ما است.

وی با تاکید بر اینکه نباید به دنبال فروش نفت و خام‌فروشی باشیم، گفت: عده‌ای خاص مانع فعالیت نخبگان می‌شوند و نخبه احساس می‌کند جامعه قدر او را نمی‌داند.

امام جمعه همدان در بخش دیگری از سخنانش به هفته بسیج اشاره کرد و اظهار داشت: مسئولیت بسیج امروز بیشتر از گذشته است و در عرصه پیشرفت کشور و تحقق تمدن اسلامی نقش دارد.

وی با بیان اینکه بسیجیان همواره کمک رسان مردم بوده‌اند، تصریح کرد: بسیج در زمان بروز حوادث غیرمترقبه مانند سیل و زلزله حضور یافته و خدمات‌رسانی می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات