یادوراه شهدا در تازه شهر سلماس با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۹۰۹۱۶
|
۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از سلماس، یادواره شهدای تازه شهر و یادواره شهید والامقام سید کریم عباسی با حضور نماینده شهرستان، فرماندار، خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، مسئولین شهر و با حضور خانواده شهید عباسی در صحن امام زاده اسحاق تازه شهر برگزار شد.

حجت السلام مهدی رضایی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلماس در این مراسم، گفت: یادواره شهدا با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از شهدا و خانواده آنها برگزار می شود.

وی با اشاره به آیات قرآن به بیان جایگاه شهید و شهادت پرداخت و اضافه کرد: هدف از برگزاری یادواره شهدا فقط دلجویی از شهید و خانواده اش نیست، بلکه آموختن راه و رسمی زندگی شهدا را در این سری رویدادها باید نهادینه کنیم.

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلماس، گفت: شهید در نزد خداوند جایگاه والایی دارد و در آنجا روزی می‌خورد.

وی با بیان اینکه در قرآن آمده است، شهدا زنده اند و در نزد خدا روزی می‌خورند، گفت: شهد شیرین شهادت در نزد شهید والاست، چنانکه آرزو می کند بار دیگر به دنیا برگردد و در راه خدا به شهادت برسد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کار در راه خدا یک نوع تجارت است، گفت: از اول انقلاب تا کنون همه مردم در تجارت با خدا سهیم بودند و همه چیز خود را در راه خدا دادند.

این مسئول گفت: خدا نیز در قرآن از مردمی که سختی ها را تحمل می‌کنند، تشکر کرده و در آیه قرآن به آنها بشارت داده، که همه به سوی من برمی‌گردید و خداوند با صابران است.

رضایی با اشاره به شهدای 8 سال دفاع مقدس، گفت: در آن زمان شهدای دفاع مقدس با آمادگی و شناخت دشمن به جنگ با دشمن رفتند

وی تصریح کرد: شهدای ما باید به شهادت می‌رسیدند، چرا که مزد جهاد شهادت است.

رضایی گفت: دشمن قسم خورده است که دست از دشمنی با ما برندارد چون با خدا، قرآن، دین و هویت ما مشکل دارد و با اینها دشمن است.

گفتنی است در خاتمه مراسم از طرف شهرداری، شورای شهر و حوزه مقاومت بسیج شهید مطهری لوح و تندیس یادمان به پدر و مادر شهید عباسی اهدا و گلزار شهدای تازه شهر گلباران شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات