مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری مازندران :
ساری-مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری گفت: با توجه به طولانی شدن روند کار ساخت، پیمانکار ابنیه کارخانه زباله‌سوز ساری برکنار و بسیج سازندگی به‌عنوان پیمانکار انتخاب شد.
کد خبر: ۹۳۹۱۰۷۸
|
۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، سیدمحمد محمدی تاکامی مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری در ارتباط با توقف کارخانه زباله‌سوز ساری گفت: با توجه به طولانی شدن روند کار ساخت، پیمانکار ابنیه کارخانه زباله‌سوز ساری برکنار و بسیج سازندگی به‌عنوان پیمانکار انتخاب شد.

وی افزود:سطح بالای آب‌های زیرزمینی، نزدیکی به دریا، رودخانه و جنگل و تراکم و نزدیکی سکونت‌گاه‌ها به یکدیگر در شهر‌های مازندرتن موجب تشدید بحران پسماند شده است که البته حضور مسافران و چندبرابر شدن زباله‌های تولیدی در تمامی ایام سال نیز مزید بر علت است.

 مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری مازندران با بیان اینکه مشکل پیمانکار جدید بحث پیش‌پرداخت بود که با پیگیری انجام شد، افزود: موافقت این پروژه گرفته شد و اکنون کار‌های اداری در دست انجام است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: اگر هفته بعد منابع مالی برسد بسیج سازندگی اعلام کرد می‌تواند حدود دو یا سه ماه این پروژه را تعیین تکلیف کند، چون در بخش ابنیه حدود ۳۰ درصد کار مانده است.

وی افزود: مازندران استان گردشگرپذیر کشور است پس عزم ملی می‌خواهد و در این زمینه دولت باید ورود پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: مسؤول بسیج سازندگی اعلام کرد؛ اگر هفته بعد منابع مالی برسد بسیج سازندگی می‌تواند حدود دو یا سه ماه این طرح را تعیین تکلیف کند، چون در بخش ابنیه حدود ۳۰ درصد کار مانده است.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف پروژه‌های کمپوست و زباله‌سوز در استان، خاطرنشان کرد: باید حل مشکل زباله اولویت نخست استاندار مازندران باشد از این جهت که پذیرفتند کار‌های اولویت‌دار را تعقیب کنند.

علی‌اکبر یداللهی معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران نیز در گفتگو با فارس با اعلام اینکه بیشترین مشکل پسماند را مربوط به شهر‌های ساحلی است و عدم مدیریت درست آن است، اظهار کرد: موضوع مهم، مکان‌یابی خوب برای دفع زباله بوده که در این زمینه اقدامات لازم در شهر‌های استان در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه حل معضل پسماند مستلزم عزم استانی و ملی است، گفت: در کنار برنامه‌ریزی، همه مسائل با اعتبار گره خورده است که ضرورت دارد همه مسائل دست به دست هم دهند تا بتوان برای همیشه به مشکلات پسماند در استان پایان دهیم.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران در پایان از افتتاح کمپوست شهرستان نور طی هفته آینده خبر داد و گفت: امیدواریم با عزم و اهتمام مسؤولان شاهد بهره‌برداری پروژه‌ها در این زمینه باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها