مسئول بسیج سازندگی سپاه کربلا مطرح کرد

تکمیل کارخانه زباله سوز ساری تا پایان شهریور ماه

ساری-مسئول بسیج سازندگی سپاه کربلا گفت: اگر اعتبارات ساخت زباله سوز تامین شود، تا پایان شهریور بحث فنی این پروژه به بهره برداری میرسد.
کد خبر: ۹۴۳۳۱۶۶
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱

خبر

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، نشست خبری اختتامیه رزمایش جهادگران فاطمی با حضور سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا و سرهنگ محمد مهدی اقبالپور مسئول بسیج سازندگی سپاه کربلا عصر امروز برگزار شد.

سرهنگ اقبال پور در این نشست خبری، با اشاره به ساخت پروژه زباله سوز ساری، گفت: در دی ماه سال گذشته، با دستور فرماندهی سپاه استان و هماهنگی با شهرداری، پروژه زباله سوز به بسیج سازندگی واگذار و این سازمان  در حوزه عمرانی زباله سوز وارد عرصه شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه کربلا با بیان اینکه ۴۵ تا ۵۰ درصد زباله سوز پیشرفت فیزیکی داشت، افزود: قرار بود قبل از عید شهرداری ساری مبلغ ۲۰ میلیارد برای پروژه تامین اعتبار کند که این صورت نگرفت.

سرهنگ اقبالپور با اشاره به پیگیری‌های استاندار مازندران و فرمانده سپاه کربلا برای تکمیل زباله سوز ساری، خاطرنشان کرد:  با توجه به سفر ریاست جمهوری به مازندران و وزیر کشور، قرار شد قبل عید اعتباری به مبلغ ۴۵ میلیارد برای ساخت زباله سوز تزریق شود که این اتفاق نیفتاد، اما در فروردین ماه این اعتبار تامین شد.

مسئول بسیج سازندگ سپاه کربلا تصریح کرد: برآورد هزینه ما برای تکمیل زباله سوز ۱۵۰ میلیارد است، که شاهد افزایش قیمت‌ها در حوزه‌های مختلف هستیم. به شرطی که اعتبار تامین شود تا پایان شهریور بحث فنی این پروژه به بهره برداری میرسد.

سرهنگ اقبالپور در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه راه و دسترسی به کارخانه زباله سوز هم مشکلاتی وجود دارد، خاطرنشان کرد: بخشی از مشکلات راه کارخانه، مربوط به شرکت گاز است و بخشی دیگر نیز مربوط به حوزه خط انتقال زباله که توافقاتی در این زمینه صورت گرفت.

مسئول بسیج سازندگی سپاه کربلا با بیان اینکه بخش اجرایی و فنی نیروگاه در حوزه اجرایی در دست بسیج سازندگی است، اضافه کرد: کار ساخت زباله سوز تمام شود، باید شاهد نصب تجهیزات باشیم که سه ماه زمان میبرد تا نیروگاه وارد مدار شود.

سرهنگ اقبالپور با اعلام اینکه زباله سوز ساری در طی دو سه ماهی که بسیج سازندگی ساخت آن را برعهده گرفت، تقریبا  ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی به صورت شبانه روزی و سه شیف برای تکمیل کارخانه زباله سوز تلاش می‌کند با اشاره به اینکه نقشه‌های زباله سوز دیر به دست بسیج سازندگی رسید.

مسئول بسیج سازندگی سپاه کربلا با اشاره به جاگذاری مخزن‌ها در زباله سوز، افزود: با همکاری شهرداری ساری و شرکت تی تی اس در تلاش هستیم تا این پروژه ۱۰ ساله را وارد مدار کنیم.

سرهنگ اقبالپور خاطرنشان کرد: مرکز استان در روز ۲۵۰ تن زباله تولید می‌کند، اما این کارخانه زباله سوز قابلیت تفکیک۴۵۰ تن زباله را در روز دارد که بخشی از آن سوزانده و تبدیل به انرژی و ۹۰ مگابایت برق هم تولید می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها