یادداشت//

یادداشت سردار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه امام رضا(ع) بمناسبت فرارسیدن هفته بسیج

سردار سید هاشم غیاثی: حضرت امام خمینی (ره) در روزهایی که جامعه نیاز به محرکی برای حرکت به سوی اسلامی شدن داشت دستور تاسیس و ایجاد بسیج مستضعفین را صادر کردند.
کد خبر: ۹۳۹۱۲۲۶
|
۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳

متن یادداشت بدین شرح است:

حضرت امام خمینی (ره) در روزهایی که جامعه نیاز به محرکی برای حرکت به سوی اسلامی شدن داشت دستور تاسیس و ایجاد بسیج مستضعفین را صادر کردند.

 

پس از گذشت سالهای متمادی از این دستور تاریخی معمار کبیر انقلاب در راستای ایجاد و تأسیس بسیج‌مستضعفین امروز شاهدیم که برکات و خدمات این بسیج مردمی،جهادی و انقلابی در جهان اسلام به وفور دیده می شود.

 

 اما آنچه بسیج و بسیجیان امام (ره) از ابتدای انقلاب دنبال می کنند جز تلاش برای افزایش رفاه و آسایش در ابعاد مختلف زندگی مردم در تمامیت ارضی کشور ایران اسلامی نبوده است.

 

هرچه از انقلاب باشکوه اسلامی گذشت دیدیم که بسیجیان با پیروی از خط امام (ره) و رهبرمعظم انقلاب همواره درصدد بودند تا با پشت سرگذاشتن موانع و مشکلات زمینه را برای تبلور هرچه بیشتر آرمانهای انقلاب فراهم کنند.

 

در تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی، بسیج بزرگمردان و تاریخ سازانی چون سلیمانی،شوشتری، فخری زاده ،احمدی روشن، همت، برونسی و بسیار جان برکفان دیگر را در بستر خود تربیت و در مسیر الهی قرار داده است.

 

‌حضور جوانان و نوجوانان،اقشار و بسیاری از آحاد جامعه در ارتش ۲۰ میلیونی بسیج نشان میدهد که نهال تازه کاشته شده بسیج در ابتدای انقلاب، آنچنان تناور شده که امروز سایه های آسایشش برای مظلومان و عظمت و شکوهش در برابر مستکبرین قرار گرفته است.

اگر به تفکر بنیادی بسیج بنگریم خواهیم دید که امام (ره) سالها پیش از انقلاب اسلامی به ایجاد اتحادی در جامعه اعتقاد داشتند که می تواند با دست خالی در برابر ظالمین و رژیم‌طاغوت ایستادگی کند؛ بعدها حضرت امام (ره) با اجرایی کردن این دیدگاه، نام آن را بسیج گذاشتند.

 

با ورود به چهارمین دهه از انقلاب اسلامی، بسیجیان به دنبال آن هستند که با لبیک به منویات رهبری در عرصه های سازندگی، پیشرفت و جهاد علمی عملکرد قابل قبولی از خود بر جای بگذارند.

 

رهبر انقلاب پس از رحلت امام راحل سکان این کشتی عظیم را به دست گرفتند و با معماری عمیق علمی و فرهنگی جامعه زمینه ساز آن شدند تا مشکلات برای جامعه بسیجیان تبیین و در کنار آن، راه حل رفع این مشکلات را عنوان میکردند.

 

بطور حتم آنچه امروز از بسیج در جامعه دیده می شود حاصل نبوغ و استعداد جوانانی است که با اتکا به توان داخلی و اعتماد به سکاندار این انقلاب، تلاش خود را برای استفاده از ظرفیت های موجود و مقابله با انواع جنگ دشمن در حوزه های مختلف به کار می‌گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها