زنجان-فرمانده سپاه شهرستان سلطانیه گفت :سازمان بسیج اولین نهادی است که برنامه راهبردی ده ساله خود را بر اساس بیانیه گام دوم تنظیم کرده است.
کد خبر: ۹۳۹۱۷۱۰
|
۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳

به گزارش خبرگزاري بسيج زنجان؛همزمان با هفته بسيج جمعی از کارکنان ،بسیجیان و فرمانده هان پایگاه های مقاومت بسیج با حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه شهرستان سلطانیه دیدار کردند. 

 

بسيج برنامه راهبردي خود را بر اساس بيانيه گام دوم انقلاب تبيين نموده است

 

سرهنگ محمد حسین سلیمی فرمانده سپاه ناحیه سلطانیه در این دیدار با اشاره به اهمیت گرامیداشت هفته بسیج گفت :هدف از گرامیداشت هفته بسیج تجدید میثاق با آرمان های شهدا و لبیک به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالي)و بزرگداشت جانفشانی های انسانهایی است که بر بلندای قاموس تاریخ نقش بسته اند. 

 

فرمانده سپاه شهرستان سلطانیه با اشاره به جایگاه بسیج و بسیجی اظهار داشت :اولین شخص بسیجی حضرت امیرالمومنین(ع)است که تداعی کننده اسلام ناب محمدی است.



وي با اشاره به یاری مومنین در زمان پیامبر اکرم (ص) افزود :زمانی که منافقین خدعه و نیرنگ می کردند خداوند متعال به پیامبر می فرماید كه خدا به وسیله مومنین تو را یاری خواهد کرد ، این مومنین در عصر حاضر همین بسیجیان می باشند که از دین و ولی زمان خود یاری میکنند . 

 

وی در ادامه با اشاره به نقش بسیج و عرصه های حضور بسیجیان در جامعه و برای کشور  تصریح کرد :بسیج دو جلوه دارد یکی در عرصه صحنه های سخت مثل حضور و جانفشانی در دفاع مقدس و جلوه دوم در عرصه علم ، خدمات رسانی ، فرهنگی و تبلیغات می باشد که همانند عرصه سخت بسیجیان در حال تلاش هستند .

 

فرمانده سپاه شهرستان سلطانیه در ادامه با تجلیل از خدمات بسیجیان گفت: سازمان بسیج اولین نهادی است که برنامه راهبردی ده ساله خود را بر اساس بیانیه گام دوم تنظیم کرده است.

 

فرمانده سپاه ناحیه سلطانیه با بیان اینکه پیش روندگی و پیش برندگی از  ویژگی های بسیج است، به برنامه های گرامیداشت هفته بسیج در اين شهرستان اشاره و اضافه کرد: در هفته بسیج ۱۵۰ عنوان برنامه در شهرستان سلطانیه اجرا خواهد شد.

 

در ادامه این دیدار حجت الاسلام سید عمران حسینی نسب امام جمعه شهرستان سلطانیه با تبریک هفته بسیج، به معرفی نمونه هایی از پیشگامان بسیجی در طول تاریخ پرداخت و با بیان اینکه برخی از یاران حضرت علی (ع)به شرطة الخمیس یعنی نیروهای ویژه معروف بودند، افزود: آنان همواره در خدمت امام بوده و پیمان وفاداری و جانبازی با امام بسته بودند.

 

امام جمعه شهرستان سلطانیه از یاران امام حسین(ع)به عنوان نمونه دوم از پیشگامان بسیجی یاد کرد و افزود: آنان بهترین یاوران امام حسین علیه السلام بودند.

 

وی بسیجیان امروز را سومین نمونه از ظهور و جلوه بسیجی دانست که یاران و سربازان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبري(مدظله العالي)هستند که امام بر خلوص آنان غبطه می خورد و بسیجی بودن را افتخار دانسته و آرزوی محشور شدن با بسیجیان را دارد، افزود: بسیجیان شبیه ترین افراد به یاران پیامبر و ائمه معصومین علیهم السلام هستند.

 

حجت الاسلام حسینی نسب به ویژگی های یاران پیامبر(ص) بر اساس آیات قرآن پرداخت و با بیان اینکه مصداق این ویژگی ها بسیجیان هستند، افزود: پایداری و استقامت در راه خدا و تسلیم نشدن در برابر دشمنان، مُحب و محبوب خدا بودن، تواضع در برابر مؤمنان و سرسختی در برابر دشمنان، دشمن شناسی و پیوند با ولایت از ویژگی های بسیجیان است.

 

امام جمعه سلطانیه با تجلیل از خدمات بسیج گفت: حضور بسیج در دفاع مقدس، محرومیت زدایی و کمک به محرومان و فعالیت در عرصه های اجتماعی بسیجیان مصداق تواضع در برابر مؤمنان و سرسختی در برابر دشمنان است.

 

حجت الاسلام حسینی نسب اطاعت از ولایت فقیه را در دوران غیبت صاحب الامر(عج)امری ضروری دانست و با بیان اینکه اطاعت از ولی فقیه دشمنان را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشته است، اضافه نمود: بسیج سرباز ولایت بوده و پیوند بسیج با ولایت ناگسستنی است.



ارسال نظرات