خبرهای داغ:
معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛

راه مقابله با تحریم ها، شکست تحریف هاست/هادیان سیاسی مانع تصویرسازی منفی دشمن شوند

سردار جوانی گفت: آدرس غلطی که دشمن امروز می دهد این است که اتمام تحریم ها منوط به اجرای برجام است. اما باید دانست تحریم ها زمانی شکست می خورد که تحریف شکست بخورد.  
کد خبر: ۹۳۹۲۵۹۸
|
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سردار یداله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران در همایش هادیان سیاسی نیروهای مسلح با اشاره به پیام تاریخی امام راحل در بیان جایگاه بسیج و بسیجی اظهار کرد: امام راحل با وجود جایگاه بزرگ و ویژه خود، بیان کرد که من از خدا می خواهم که بسیجی باشم و در صحرای محشر در صف بسیجی ها باشم و بی شک این سخنان بیانگر جایگاه واقعی بسیجی است.

وی گفت: جمع هادیان سیاسی نیروهای مسلح می تواند موجب تعامل، هم افزایی، تبادل نظر، افزایش آمادگی ها برای جهاد تبیین شود که این امر زمینه ساز نزول نصرت الهی است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران اظهار کرد: امروز ما از سوی مقام معظم رهبری با فرمان جهاد تبیین مواجه هستیم که باید جدی گرفته شود. تکرار و تأکیدات حکایت از وضعیتی است که در آن قرار داریم. سالیان طولانی است که تمرکز راهبردی مقام معظم رهبری در بیان راهبرد سال، بر مسایل اقتصادی است. همه بر نارضایتی مردم در مشکلات اقتصادی اذعان داریم.

سردار جوانی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری، مبنی بر اینکه منشأ بسیاری از مشکلات ما ریشه فرهنگی دارد عنوان کرد: بی شک ریشه بسیاری از مشکلات روز جامعه ریشه فرهنگی دارد. اما این امر نباید مانع رسیدگی به مشکلات اقتصادی شود. لذا اگر راهبردهای مقام معظم رهبری در طول این سال ها جدی گرفته می شد وضعیت اقتصادی بهتری بر جامعه حاکم بود.

وی افزود: رهبر انقلاب طی سال های اخیر بر روی موضوع «تبیین» و «روشنگری» که از سال ۸۸ مشخصات بر کلمه «بصیرت» و در ادامه بحث «جهاد کبیر» مطرح نمودند که عمدتا جهاد کبیر با تبیین آگاه سازی و روشنگری است. در بیانیه گام دوم انقلاب که رهبر انقلاب بحث جهاد امیدآفرینی را مطرح کردند اساس امیدآفرینی را «تبیین» عنوان کردند.

سردار جوانی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در عاشورای سال ۸۸ و اهمیت تبیین در واقعه عاشورا و تبیین گری حضرت زینب(س) در بحث حقیقت واقعه عاشورا تصریح کرد: اگر در روز عاشورا اوج مجاهدت به جان دادن و جان فدا کردن و شهادت بود، اوج مجاهدت در چهل روز بعد از عاشورا، در تبیین بود و این ادبیات رهبر انقلاب، اهمیت و ارزش امر «تبیین» را مطرح می کند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران اضافه کرد: مقام معظم رهبری در عاشورای سال ۸۸ به این نکته اشاره فرمودند که امروز دشمن به دنبال فریب عمومی است. فریب عمومی با دروغ گفتن، سیاه نمایی، برجسته سازی مشکلات، زیرسوال بردن دستاوردها، کم ارزش جلوه دادن دستاوردها صورت می گیرد تا انقلاب را در ذهن نسل جوان کم ارزش و عامل مشکلات معرفی نماید.

این مسوول نظامی در ادامه با اشاره به بیان موضوع محاسبه تبلیغاتی در بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری یادآور شد: کار دشمن ایجاد یأس و ناامیدی است. امروز باید با تبیین به روشنگری و آگاه سازی، جامعه را آگاه به امور کرد. چون در محیط تاریک، ابهامات و شبهات موثر واقع می شود.

سردار جوانی در ادامه افزود: هادیان سیاسی، پرچمداران تبیین و روشنگری هستند و رسالت هادیان سیاسی بصیرت افزایی و آگاه سازی است که لازمه آن، اشراف و آگاهی هادیان سیاسی به امور روز جامعه است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در بحث تحریم ها فرمودند؛ «دشمن با دروغ پردازی، سیاه نمایی و تحریف به دنبال آدرس غلط دادن است. اگر تحریف شکست بخورد تحریم هم شکست می خورد». جامعه هدف این آدرس غلط می تواند یک ملت، گروه سیاسی، رسانه و غیره باشد و امروز آدرس غلط دادن هدف دشمن است. دشمنی که امروز در میدان با آن در مقابله هستیم، نظام سلطه و آمریکاست که چهل سال است در حوزه های مختلف با آن در مقابله هستیم.

وی اضافه کرد: این دشمن یک عقبه داخلی دارد و آدرس غلطی که دشمن امروز می دهد این است که اتمام تحریم ها منوط به اجرای برجام است و تا زمانی که این تفکر در لایه های از مسوولان، رسانه ها و مردم وجود داشته باشد تحریم ها وجود دارد. اما باید دانست تحریم ها زمانی شکست می خورد که تحریف شکست بخورد و تحریف یعنی ما دروغ پردازی دشمن را مبنی بر اینکه تحریم ها منوط به قبول برجام است را باور کنیم.

معاون سیاسی سپاه پاسداران در ادامه بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، راه مقابله با تحریم ها، شکست تحریف هاست و راه مقابله با تحریف ها به فرموده رهبر معظم انقلاب، «تبیین» است.جریان تحریف یک نبرد وسیع به راه انداخته تا بر فکر و ذهن و اراده ملت و حاکمیت غلبه کند که خوشبختانه حاکمیت دست دشمن را خوانده و با تکیه بر قدرت الهی و بیداری بر این جریان غلبه کرده و آدرس درست را پی در پی به مردم عرضه کرده است. لذا این جریان تحریف به دنبال تصویری سازی است تا با به کار گیری تمامی ابزار و امکانات و رسانه های خود، از جبهه حق و مبانی و کارکردهای این جبهه تصویرسازی منفی نماید.

سردار جوانی یادآور شد: لذا هادیان سیاسی باید این هنر را داشته باشند تا حق اسلام را در جامعیت ادا نمایند و اجازه ندهند دشمن در تصویرسازی موفق شود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار