خبرهای داغ:

آنچه در اولین تور مطالبه‌گری بسیج رسانه خوزستان گذشت

اولین تور مطالبه‌گری بسیج رسانه خوزستان با نگاه رفع موانع تولید و امید آفرینی برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۹۲۶۵۴
|
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶

تور مطالبه‌گری بسیج رسانه خوزستان با نگاه رفع موانع تولید و امید آفرینی برگزار شد و اعضای بسیج رسانه خوزستان در بازدیدی میدانی پای درددل مدیران برخی کارخانجات شهر اهواز نشستند.

اولین تور مطالبه‌گری بسیج رسانه خوزستان با نگاه رفع موانع تولید و امید آفرینی

کمبود مواد اولیه و نبود منابع مالی

اولین بازدید اعضای بسیج رسانه خوزستان از شرکت والفجر کیسه ماهشهر بود که مصطفی جوانمردزاده عضو هیات مدیره این شرکت، گفت: این کارخانه در سال ۹۶ کار خود را در اهواز آغاز کرد. ابتدا کار به صورتی دستی و آماتور بود و فعالیت آن نیز تا سال ۸۴ ادامه داشت اما بعد کلا تعطیل شد. ما در سال ۹۷ کارخانه را خردیداری و اقدم به اورهال دستگاه‌ها کردیم. کار را پیش بردیم اما اکنون یک هفته‌ای است که مواد اولیه نداریم و در تامین منابع مالی نیز مشکل دایم.

وی ادامه داد: سال گذشته نیز یک سرمایه در گردش گرفتیم اما کفاف کار را نمی‌دهد. ما در این کارخانه خیلی هزینه کردیم و اگر مواد اولیه داشته باشیم، تولید خوبی هم خواهیم داشت. هیمن الان که از نظر ما شرکت در حالت خواب به سر می‌برد، ۶۳ نفر بیمه شده داریم که اگر خط تولید کارخانه راه بیافتد، می‌توانیم تا ۱۲۰ نفر را بیمه کنیم.

اولین تور مطالبه‌گری بسیج رسانه خوزستان با نگاه رفع موانع تولید و امید آفرینی

کار در همین حوالی می‌لنگد

دومین بازدید اعضای بسیج رسانه خوزستان از شرکت پیشگام پلاس اهواز بود که نورآبادی مدیرعامل این شرکت، گفت: شرکت در سال ۸۰ تاسیس شد و تنها شرکت دانش‌بنیان تولیدی در زمینه لوله و اتصال پریز در ایران است. اولین بار هم محصول شرکت در حضور رهبر معظم انقلاب عرضه شد که مورد حمایت نیز قرار گرفتیم. ما یک شرکت توانمند و دارای بازار کار هستیم و چند بار نیز به عنوان واحد نمونه استاندارد و صنعتی معرفی شده‌ایم.

وی بیان کرد: تنها مشکل این واحد تولیدی، نداشتن مواد مصرفی است. بخشی از مواد از آلمان و کره وارد می‌شوند اما آن بخش از مواد که از پتروشیمی ایران است را نمی‌توانیم تامین کنیم. ما یک خط تولید لوله پی‌وی‌سی داریم که متاسفانه به خاطر مشکلی که به آن اشاره داشتم، تعطیل است.

تولیداتی کاملا ایرانی

سومین بازدید اعضای بسیج رسانه خوزستان از یک شرکت دانش بنیان بود که محمدحسین دیاحسین کارشناس این شرکت، گفت: ما در زمینه اتوماسیون صنایع آب فعالیت داریم که در شروع نیز برای نوین کردن تجهیزات کار بزرگی انجام شد. کاری که ما انجام می‌دهیم برای اولین بار در ایران و سومین بار در جهان است؛ در این طرح، دریچه‌های انتقال آب محیط‌های بیایانی را بدون نیاز به شبکه سراسری برق تحت کنترل در می‌آوریم. پیش از این نیز سیستم‌هایی که وجود داشتند، تنها پالایش بودند. تمام تولیدات در این کار کاملا در ایران انجام شده است و هیچ تجهیزات خارجی استفاده نکرده‌ایم و اکنون به دنبال توسعه کار هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار